Uuden yrittäjän markkinointiopas
Smal, Emilia (2024)
Smal, Emilia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298212
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298212
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda opas uusille yrittäjille toimeksiantajalle, joka pitää sisällään teoriaosuuden sekä markkinoinnin suunnitteluun käytettävän puuhakirjan. Opinnäytetyön aihe kehittyi toimeksiantajan tarpeesta, sillä hän oli huomannut, kuinka uusilla yrittäjillä on haasteita markkinoinnin kanssa, erityisesti kohderyhmän tunnistamisen ja sisällöntuotannon kanssa.
Opinnäytetyö on toiminallinen, jonka tavoitteena on luoda opas, jota toimeksiantaja voi käyttää työssään hyödyksi yrittäjäkoulutuksissa. Teoria tässä työssä on käytännönläheistä, jotta aloitteleva yrittäjä saa siitä mahdollisimman konkreettista apua.
Työn tavoitteena oli tehdä markkinointiopas, joka auttaa uusia yrittäjä saamaan käytännön ymmärrystä markkinoinnista. Oppaan avulla yrittäjät pystyvät tekemään oman markkinointisuunnitelman uusimman tiedon perusteella. Tavoitteena oli myös, että toimeksiantaja pystyy käyttämään opinnäytetyötä opetuksessa hyödyksi, ja mahdollisesti muokkaamaan sitä erilaisten koulutusten tarpeisiin.
Työn tietoperusta pohjautuu alan kirjallisuuteen ja verkkoartikkeleihin. Teoriaperustan pohjalta pyrin rakentamaan mahdollisimman käytännönläheisen sekä kattavan puuhakirjan uusille yrittäjille. Teoriaa pyrin käsittelemään kattavasti erityisesti huomioiden markkinoinnin ja yleisen liiketoiminnan perusperiaatteet huomioon ottaen, mutta kuitenkin keskittyen käytännön ja aloittelevan yrittäjän näkökulmasta merkittäviin asioihin.
Opinnäytetyö on toiminallinen, jonka tavoitteena on luoda opas, jota toimeksiantaja voi käyttää työssään hyödyksi yrittäjäkoulutuksissa. Teoria tässä työssä on käytännönläheistä, jotta aloitteleva yrittäjä saa siitä mahdollisimman konkreettista apua.
Työn tavoitteena oli tehdä markkinointiopas, joka auttaa uusia yrittäjä saamaan käytännön ymmärrystä markkinoinnista. Oppaan avulla yrittäjät pystyvät tekemään oman markkinointisuunnitelman uusimman tiedon perusteella. Tavoitteena oli myös, että toimeksiantaja pystyy käyttämään opinnäytetyötä opetuksessa hyödyksi, ja mahdollisesti muokkaamaan sitä erilaisten koulutusten tarpeisiin.
Työn tietoperusta pohjautuu alan kirjallisuuteen ja verkkoartikkeleihin. Teoriaperustan pohjalta pyrin rakentamaan mahdollisimman käytännönläheisen sekä kattavan puuhakirjan uusille yrittäjille. Teoriaa pyrin käsittelemään kattavasti erityisesti huomioiden markkinoinnin ja yleisen liiketoiminnan perusperiaatteet huomioon ottaen, mutta kuitenkin keskittyen käytännön ja aloittelevan yrittäjän näkökulmasta merkittäviin asioihin.