Tuntemattomasta taudiksi : sanomalehden tradenomitutkimuksesta välittämät mielikuvat
Wahlsten, Noora (2008)
Wahlsten, Noora
Turun ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-082-9
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-082-9
Tiivistelmä
Mielikuvat ovat viime vuosina nousseet ratkaisevaan asemaan yhä useammilla elämän osa-alueilla. Mielikuvat vaikuttavat yksittäisiin kohtaamisiin ja pienimpiinkin ostopäätöksiimme, mutta niillä on ratkaiseva rooli myös suuremmassa mittakaavassa. Mielikuvista on tullut tärkeitä menestystekijöitä oikeastaan kaikille toimijoille, niin yksittäiselle henkilölle, tuotteelle kuin liikeyritykselle tai koulutusorganisaatiollekin.
Tutkimuksessa selvitetään sanomalehden tradenomitutkinnosta välittämiä ja luomia mielikuvia. Tarkastelemalla artikkeleja kymmenen vuoden ajalta selvitetään, kuinka usein ja millaisissa yhteyksissä tradenomitutkinto lehdessä esiintyy ja miten nämä maininnat vaikuttavat tutkinnon maineeseen. Näkyvyyden kasvaessa kuvataan tradenomitutkinnon matkaa tuntemattomuudesta oletusarvoisesti tunnetuksi esimerkkitapaukseksi, jopa tautinimikkeeksi.
Noora Wahlsten on Turun ammattikorkeakoulusta keväällä 2008 markkinoinnin koulutusohjelmasta valmistunut tradenomi. Julkaisu perustuu hänen opinnäytetyöhönsä.
Tutkimuksessa selvitetään sanomalehden tradenomitutkinnosta välittämiä ja luomia mielikuvia. Tarkastelemalla artikkeleja kymmenen vuoden ajalta selvitetään, kuinka usein ja millaisissa yhteyksissä tradenomitutkinto lehdessä esiintyy ja miten nämä maininnat vaikuttavat tutkinnon maineeseen. Näkyvyyden kasvaessa kuvataan tradenomitutkinnon matkaa tuntemattomuudesta oletusarvoisesti tunnetuksi esimerkkitapaukseksi, jopa tautinimikkeeksi.
Noora Wahlsten on Turun ammattikorkeakoulusta keväällä 2008 markkinoinnin koulutusohjelmasta valmistunut tradenomi. Julkaisu perustuu hänen opinnäytetyöhönsä.