Työelämälähtöistä korkeakoulutusta kolmikantamallilla : sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen (YAMK) koulutusohjelman arviointiraportti
Tanskanen, Timo; Eerola, Osmo; Helmi, Satu; Hyyppä, Ville; Jaatinen, Mikko; Kantola, Ismo; Koivisto, Eija; Vaskilampi, Timo (2013)
Tanskanen, Timo
Eerola, Osmo
Helmi, Satu
Hyyppä, Ville
Jaatinen, Mikko
Kantola, Ismo
Koivisto, Eija
Vaskilampi, Timo
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-401-8
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-401-8
Tiivistelmä
Koulutusohjelmien ristiinarviointien tavoitteena on koulutusohjelmien suunnittelu- ja toteutusprosessien kehittäminen sekä korkeakoulun arviointiosaamisen ja laatukulttuurin vahvistaminen. Ristiinarviointi on kehittävää arviointia, joka selvästi tukee monialaisuutta ja innovaatioiden syntymistä.
Järjestyksessä yhdeksännen arvioinnin kohteena oli sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen (YAMK) koulutusohjelma. Kyseessä on ensimmäinen ylempään ammattikorkeakoulututkintoon johtavan koulutuksen arviointi. Turun ammattikorkeakoulun asiantuntijoista muodostettu arviointiryhmä esittää raportissaan arvioinnin tulokset ja suositukset.
Arviointiprosessi tuotti runsaasti tietoa koulutusohjelman toiminnasta, jota toivottavasti tullaan hyödyntämään sekä koko ammattikorkeakoulun että sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen (YAMK) koulutusohjelman toiminnan kehittämisessä.
Järjestyksessä yhdeksännen arvioinnin kohteena oli sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen (YAMK) koulutusohjelma. Kyseessä on ensimmäinen ylempään ammattikorkeakoulututkintoon johtavan koulutuksen arviointi. Turun ammattikorkeakoulun asiantuntijoista muodostettu arviointiryhmä esittää raportissaan arvioinnin tulokset ja suositukset.
Arviointiprosessi tuotti runsaasti tietoa koulutusohjelman toiminnasta, jota toivottavasti tullaan hyödyntämään sekä koko ammattikorkeakoulun että sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen (YAMK) koulutusohjelman toiminnan kehittämisessä.