Markkinoinnin suunnitelma pienyritykselle
Nurmela, Piia (2024)
Nurmela, Piia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069356
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069356
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskitytään markkinointisuunnitelman vertailuun kahden erilaisen yrityksen välillä. Opinnäytetyössä etsitään vastauksia, kuinka myytävä tuote tai palvelu vaikuttaa markkinointiin ja mainontaan, kun toinen tuote on hinnaltaan arvokkaampi pidemmän aikavälin ostos ja toinen on arkipäiväinen käyttötuote.
Mitä eroa näiden kahden tuotteen mainonnassa sosiaalisessa mediassa tai lehtimainonnassa on ja mitä kanavaa yritysten kannattaa käyttää, kun halutaan mainostaa sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tarkoituksena on löytää oikea mainonnan suunnitelma kummallekin yritykselle.
Toisessa opinnäytetyön osiossa on tarkoitus tutkia millainen mainos herättää mielenkiinnon esimerkiksi sosiaalisessa mediassa parhaiten, miten kuvan väri, fontit ja mainoksen värit toimivat parhaalla tavalla. Mainonnan haastavuutta lisää muuttuvat mainonnan kanavat ja alati muuttuva tieto- ja mainostulva, jossa yrittäjien täytyisi pystyä herättämään huomio omilla tuotteillaan. Tehty mainosvertailu ja kysely antaa vastauksia edellä mainittuihin kysymyksiin.
Mitä eroa näiden kahden tuotteen mainonnassa sosiaalisessa mediassa tai lehtimainonnassa on ja mitä kanavaa yritysten kannattaa käyttää, kun halutaan mainostaa sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tarkoituksena on löytää oikea mainonnan suunnitelma kummallekin yritykselle.
Toisessa opinnäytetyön osiossa on tarkoitus tutkia millainen mainos herättää mielenkiinnon esimerkiksi sosiaalisessa mediassa parhaiten, miten kuvan väri, fontit ja mainoksen värit toimivat parhaalla tavalla. Mainonnan haastavuutta lisää muuttuvat mainonnan kanavat ja alati muuttuva tieto- ja mainostulva, jossa yrittäjien täytyisi pystyä herättämään huomio omilla tuotteillaan. Tehty mainosvertailu ja kysely antaa vastauksia edellä mainittuihin kysymyksiin.