Sisäisen viestinnän kehittäminen Turun toimipisteellä : tilaus-toimitusketjun informaatiokulun kehittäminen
Hakkarainen, Aino (2024)
Hakkarainen, Aino
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069524
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069524
Tiivistelmä
Viestinnän tarkoituksena on sanallisesti tai sanattomasti välittää viesti lähettäjältä vastaanottajalle viestin muodosta riippumatta. Yritysviestintä ja sisäinen viestintä kattavat yrityksen henkilöstön harjoittamaa prosessien ja ohjeistusten määrittämää virallista ja vapaamuotoista epävirallista viestintää.
Tässä opinnäytetyössä keskitytään sisäiseen viestintään osana tilaus-toimitusketjua ja kuinka sen toiminnan taso Cramo Finland Oy:n Turun toimipisteessä nykytilanteessa tuottaa haasteita osastojen toimintaan. Viestinnän on tunnistettu aiheuttavan haasteita toimipisteen osastojen päivittäisessä arjessa ja sisäisen viestinnän tiedostetaan näyttäytyvän negatiivisessa valossa yrityksen loppuasiakkaalle.
Teoreettisessa osuudessa käsitellään sisäisen viestinnän haasteiden tuomaa vaikutusta yrityksen tuottavuuteen ja kuinka yritysmaailmassa voidaan vähentää osastojen välisessä viestinnässä ilmeneviä kommunikaatiohaasteita. Opinnäytetyön tutkimusosuus koostuu nykytilanteen pohjalta toteutettuun kvalitatiiviseen tutkimukseen ja tämän pohjalta luodaan konkreettisia parannus- ja kehitysideoita yrityksen Cramo Finland Oy:n Turun toimipisteen käyttöön.
Tässä opinnäytetyössä keskitytään sisäiseen viestintään osana tilaus-toimitusketjua ja kuinka sen toiminnan taso Cramo Finland Oy:n Turun toimipisteessä nykytilanteessa tuottaa haasteita osastojen toimintaan. Viestinnän on tunnistettu aiheuttavan haasteita toimipisteen osastojen päivittäisessä arjessa ja sisäisen viestinnän tiedostetaan näyttäytyvän negatiivisessa valossa yrityksen loppuasiakkaalle.
Teoreettisessa osuudessa käsitellään sisäisen viestinnän haasteiden tuomaa vaikutusta yrityksen tuottavuuteen ja kuinka yritysmaailmassa voidaan vähentää osastojen välisessä viestinnässä ilmeneviä kommunikaatiohaasteita. Opinnäytetyön tutkimusosuus koostuu nykytilanteen pohjalta toteutettuun kvalitatiiviseen tutkimukseen ja tämän pohjalta luodaan konkreettisia parannus- ja kehitysideoita yrityksen Cramo Finland Oy:n Turun toimipisteen käyttöön.