Itsensä johtaminen markkinointiprojekteissa
Honkanen, Milja (2024)
Honkanen, Milja
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079654
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405079654
Tiivistelmä
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä tarkasteltiin perehtymistä ja kehittymistä kahdeksan (8) viikon ajan uudessa työtehtävässä Junior Marketing Specialistina Baronalla. Työn tavoitteena oli laajentaa ammatillista osaamista yhdistämällä tieteellistä teoriaa päivittäisiin työtehtäviin sekä tunnistaa ja toteuttaa kehittämiskohteita organisaatiossa resurssien tehostamiseksi. Opinnäytetyössä tutkittiin ja sovellettiin monimuotoisuuden teemoja markkinoinnissa sekä tarjottiin organisaatiolle keinoja inklusiivisempaan markkinointiin.
Opinnäytetyö keskittyi tunnistamaan työtehtävään liittyviä haasteita ja tarjoamaan ratkaisuja tai kehittämisideoita. Työn rakenne koostui johdannosta, nykytila-analyysistä, seurantajaksosta sekä yhteenvedosta, jossa esitettiin keskeiset tulokset ja loppupäätelmät. Työn tieteellisen validiteetin takaamiseksi käytettiin runsaasti markkinoinnin alaan liittyviä tuoreita lähteitä, kuten tieteellisiä julkaisuja, ammattikirjallisuutta, asiantuntijablogeja ja tapahtumien esitelmiä.
Opinnäytetyö toteutettiin monimenetelmällisenä empiirisenä tutkimuksena, hyödyntäen useita eri kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä, kuten autoetnografiaa, havainnointia ja teemahaastattelua. Tuloksena nähtiin ammatillista kasvua markkinointiasiantuntijan työssä sekä kehityskohteiden tunnistamista sekä organisaatiossa että henkilökohtaisesti. Säännöllisen päiväkirjaraportoinnin avulla teoriataustaa voitiin yhdistää käytännön työhön. Autoetnografisen itsereflektoinnin avulla kehitettiin asiantuntijuutta markkinointialalla ja opittiin uusia menetelmiä laadukkaan markkinoinnin ja projektinhallinnan edistämiseksi.
Opinnäytetyö keskittyi tunnistamaan työtehtävään liittyviä haasteita ja tarjoamaan ratkaisuja tai kehittämisideoita. Työn rakenne koostui johdannosta, nykytila-analyysistä, seurantajaksosta sekä yhteenvedosta, jossa esitettiin keskeiset tulokset ja loppupäätelmät. Työn tieteellisen validiteetin takaamiseksi käytettiin runsaasti markkinoinnin alaan liittyviä tuoreita lähteitä, kuten tieteellisiä julkaisuja, ammattikirjallisuutta, asiantuntijablogeja ja tapahtumien esitelmiä.
Opinnäytetyö toteutettiin monimenetelmällisenä empiirisenä tutkimuksena, hyödyntäen useita eri kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä, kuten autoetnografiaa, havainnointia ja teemahaastattelua. Tuloksena nähtiin ammatillista kasvua markkinointiasiantuntijan työssä sekä kehityskohteiden tunnistamista sekä organisaatiossa että henkilökohtaisesti. Säännöllisen päiväkirjaraportoinnin avulla teoriataustaa voitiin yhdistää käytännön työhön. Autoetnografisen itsereflektoinnin avulla kehitettiin asiantuntijuutta markkinointialalla ja opittiin uusia menetelmiä laadukkaan markkinoinnin ja projektinhallinnan edistämiseksi.