Kuinka tavoittaa opiskelijat rekrytointiviestinnällä
Höglund, Mikko (2018)
Höglund, Mikko
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050810143
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050810143
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia toimeksiantajan, Novia Finland Oy:n nykyistä rekrytointiviestinnän tilannetta ja pohtia, miten sitä voisi muuttaa paremmaksi, kun rekrytointiviestinnän kohderyhmänä on opiskelijat. Työn tarkoituksena oli selvittää, mitä kanavia Novia Finland Oy käyttää rekrytointiviestinnässä ja millainen viestinnän sisältö on. Sitä kautta osaan tutkia miten viestintää voisi parantaa.
Haastattelin Novia Finland Oy:n markkinointivastaavaa sekä käytin omaa tietoani hyväksi saadakseni tietoon kokonaiskuvan, miten Novia Finland Oy hoitaa rekrytointiviestintää tällä hetkellä ja peilasin sitä kirjoittamaani teoriaosioon, jossa kerrottiin, miten eri viestintäkanavia käytetään rekrytointiviestintään ja pohdin, minkä kanavan kautta ja miten opiskelijat tavoitettaan.
Opinnäytetyön teoriaosiossa avaan rekrytointiin, rekrytointistrategiaan, rekrytointiprosessiin ja markkinointiviestintään liittyvää termistöä, jotta opinnäytetyön ymmärtäminen olisi helpompaa. The goal of this thesis is to study the ways that Novia Finland Ltd uses for recruitment and think over how to make it better when company is trying to reach students with it. The goal is to research what kind of channels of recruitment Novia Finland Ltd is using and what kind of message it sends to people.
I interviewed Novia Finland Ltds head of marketing and used my own knowledge to get the bigger picture of Novia Finland Ltds way of using recruitment communications at the time and reflected it to theory, that tells how companies are using different kind of communication channels, I wrote for the thesis and thought over what channels are best to reach the students and what kind of message company communicating to students.
In theory part of this thesis I am opening the terms concerning to recruitment strategy, recruitment process and marketing communications to make the reading of the thesis easier.
Haastattelin Novia Finland Oy:n markkinointivastaavaa sekä käytin omaa tietoani hyväksi saadakseni tietoon kokonaiskuvan, miten Novia Finland Oy hoitaa rekrytointiviestintää tällä hetkellä ja peilasin sitä kirjoittamaani teoriaosioon, jossa kerrottiin, miten eri viestintäkanavia käytetään rekrytointiviestintään ja pohdin, minkä kanavan kautta ja miten opiskelijat tavoitettaan.
Opinnäytetyön teoriaosiossa avaan rekrytointiin, rekrytointistrategiaan, rekrytointiprosessiin ja markkinointiviestintään liittyvää termistöä, jotta opinnäytetyön ymmärtäminen olisi helpompaa.
I interviewed Novia Finland Ltds head of marketing and used my own knowledge to get the bigger picture of Novia Finland Ltds way of using recruitment communications at the time and reflected it to theory, that tells how companies are using different kind of communication channels, I wrote for the thesis and thought over what channels are best to reach the students and what kind of message company communicating to students.
In theory part of this thesis I am opening the terms concerning to recruitment strategy, recruitment process and marketing communications to make the reading of the thesis easier.