Internationalisation process to Germany. Case Study: Internationalisation process guide for Start-up company TL Solution
Keskitalo, Nita (2018)
Keskitalo, Nita
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010643
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010643
Tiivistelmä
The case company of this thesis is start-up company TL Solution from Oulu. The objective of this thesis is to find out the most essential issues of internationalisation as well as to present the main points of internationalisation process: what needs to be considered and introduce the concept of a market feasibility in Germany, where the case company desires to expand.
Theoretical framework covers internationalisation process tasks: internationalisation strategy, its motives, market entry strategy, legislation in Germany and international trade contracts as well as the networking part of the B2B marketing. It also covers a market feasibility study, what it is and why it is important and example of German market feasibility for the case company.
For this thesis, deductive approach and qualitative research method were used. The data of this thesis was gathered from secondary resources such as books, different websites and articles and primary source from interviews to reach the research objective.
The results from the interviews gives good instructions for implementing final strategy to Germany and give thought about German market feasibility as well as how to perform one in some other country. Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on oululainen Start-up yritys TL Solution. Opinnäytetyössä tutkitaan kansainvälistymistä sekä Saksan markkinoiden soveltuvuutta. Päätavoitteena on tutkia tärkeimmät asiat mitkä liittyvät kansainvälistymisen prosessiin: Mitä pitää ottaa huomioon sekä esitellä Saksan markkinoiden soveltuvuus toimeksiantajalle.
Teoreettinen viitekehys koostuu kansainvälistymisen strategioista, sen motiiveista, markkinoille meno strategioista, lainsäädännöstä Saksassa ja kansainvälisen kaupan sopimuksista sekä ver-kostoitumisesta osana B to B markkinointia. Teoriakehykseen pohjautuu myös markkinoiden soveltuvuuden tutkimus, mikä se on ja miksi se on tärkeä sekä esimerkin Saksan markkinoiden soveltuvuudesta toimeksiantaja yritykselle.
Opinnäytetyön empiirinen osuus on toteutettu laadullisen tutkimuksen menetelmää hyödyntäen. Tutkimuksen tiedot on kerätty sekundääri lähteistä, kuten oppikirjoista, luotettavista Internetsivustoilta, artikkeleista ja primäärilähteet haastatteluista, jotta saavutetaan tutkimuksen tavoite.
Tutkimustuloksista voidaan rakentaa viimeinen strategiasuunnitelma Saksaan. Tulokset antavat tietoa Saksan soveltuvuudesta, mutta myös tietoa kuinka tehdä markkinoiden soveltuvuus tutki-mus johonkin muuhun maahan.
Theoretical framework covers internationalisation process tasks: internationalisation strategy, its motives, market entry strategy, legislation in Germany and international trade contracts as well as the networking part of the B2B marketing. It also covers a market feasibility study, what it is and why it is important and example of German market feasibility for the case company.
For this thesis, deductive approach and qualitative research method were used. The data of this thesis was gathered from secondary resources such as books, different websites and articles and primary source from interviews to reach the research objective.
The results from the interviews gives good instructions for implementing final strategy to Germany and give thought about German market feasibility as well as how to perform one in some other country.
Teoreettinen viitekehys koostuu kansainvälistymisen strategioista, sen motiiveista, markkinoille meno strategioista, lainsäädännöstä Saksassa ja kansainvälisen kaupan sopimuksista sekä ver-kostoitumisesta osana B to B markkinointia. Teoriakehykseen pohjautuu myös markkinoiden soveltuvuuden tutkimus, mikä se on ja miksi se on tärkeä sekä esimerkin Saksan markkinoiden soveltuvuudesta toimeksiantaja yritykselle.
Opinnäytetyön empiirinen osuus on toteutettu laadullisen tutkimuksen menetelmää hyödyntäen. Tutkimuksen tiedot on kerätty sekundääri lähteistä, kuten oppikirjoista, luotettavista Internetsivustoilta, artikkeleista ja primäärilähteet haastatteluista, jotta saavutetaan tutkimuksen tavoite.
Tutkimustuloksista voidaan rakentaa viimeinen strategiasuunnitelma Saksaan. Tulokset antavat tietoa Saksan soveltuvuudesta, mutta myös tietoa kuinka tehdä markkinoiden soveltuvuus tutki-mus johonkin muuhun maahan.