Mielenterveyskuntoutujien asiakastyytyväisyys palvelukotiasumisessa
Rönkä, Kalle; Vikki, Janne (2018)
Rönkä, Kalle
Vikki, Janne
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051010598
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme toimeksiantaja on Mehiläinen Oy:n omistama Oulun palvelukoti. Taustalla työllemme on Oulun palvelukodilla noussut tarve nykyisen asiakastyytyväisyyskyselylomakkeen uudistamiselle. Tämä tarve pohjautuu Oulun palvelukodin tarjoamien palveluiden rakenteellisiin ja toiminnallisiin muutoksiin vuosien varrella, sekä Oulun kaupungin asumispalveluiden kilpailutuksen vaikutuksiin Oulun palvelukodilla.
Työmme on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tietoperusta koostuu mielenterveystyöhön, kuntoutukseen, osallisuuteen, itsemääräämisoikeuteen sekä asiakastyytyväisyyteen ja laatuun pohjautuvasta kirjallisuudesta. Lisäksi aineistona olemme hyödyntäneet Oulun palvelukodin meille kokoamia aineistoja, sekä henkilökunnan ja asiakkaiden toiveita ja palautteita. Uusi asiakastyytyväisyyskyselylomake laadittiin henkilökunnan toiveiden pohjalta, huomioiden myös asiakasryhmän erityispiirteet.
Toiminnallisen opinnäytetyön tuloksena syntyi uusi asiakastyytyväisyyskyselylomake, joka tulee Oulun palvelukodin käyttöön. Tämän avulla Oulun palvelukoti voi arvioida ja kehittää toimintaansa tulevaisuudessa. The employer for our thesis is Oulun palvelukoti, which is owned by Mehiläinen Oy. The reason for our thesis comes from the increased need of a new customer satisfaction questionnaire. This need is based on the changes in the services that Oulun palvelukoti provides and the structural changes in the department over the years. Also the demands that come from the city of Oulu have changed the provided services.
This thesis is a functional thesis, which is based on the literature about mental health work, rehabilitation, participation, self-determination, customer satisfaction and quality. Also we have utilized the materials, wishes and feedback which Oulun palvelukoti has provided for us. The new customer satisfaction questionnaire has been composed based on the wishes of the employees from Oulun palvelukoti. Also the specific needs of the clients were taken into account while composing the new customer satisfaction questionnaire.
The result of our functional thesis is a reformed customer satisfaction questionnaire, which will be used by Oulun palvelukoti. Oulun palvelukoti can use this new customer satisfaction questionnaire in evaluating and improving their activities.
Työmme on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tietoperusta koostuu mielenterveystyöhön, kuntoutukseen, osallisuuteen, itsemääräämisoikeuteen sekä asiakastyytyväisyyteen ja laatuun pohjautuvasta kirjallisuudesta. Lisäksi aineistona olemme hyödyntäneet Oulun palvelukodin meille kokoamia aineistoja, sekä henkilökunnan ja asiakkaiden toiveita ja palautteita. Uusi asiakastyytyväisyyskyselylomake laadittiin henkilökunnan toiveiden pohjalta, huomioiden myös asiakasryhmän erityispiirteet.
Toiminnallisen opinnäytetyön tuloksena syntyi uusi asiakastyytyväisyyskyselylomake, joka tulee Oulun palvelukodin käyttöön. Tämän avulla Oulun palvelukoti voi arvioida ja kehittää toimintaansa tulevaisuudessa.
This thesis is a functional thesis, which is based on the literature about mental health work, rehabilitation, participation, self-determination, customer satisfaction and quality. Also we have utilized the materials, wishes and feedback which Oulun palvelukoti has provided for us. The new customer satisfaction questionnaire has been composed based on the wishes of the employees from Oulun palvelukoti. Also the specific needs of the clients were taken into account while composing the new customer satisfaction questionnaire.
The result of our functional thesis is a reformed customer satisfaction questionnaire, which will be used by Oulun palvelukoti. Oulun palvelukoti can use this new customer satisfaction questionnaire in evaluating and improving their activities.