Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tarinaton pakopelihuone

Hokkanen, Tatu; Pietilä, Fredriikka (2024)

 
Avaa tiedosto
Hokkanen_Pietila.pdf (3.414Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Hokkanen, Tatu
Pietilä, Fredriikka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051110931
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi tarinattoman pakohuoneen suunnittelun prosessia. Idea tähän työhön syntyi tekijöiden omista kokemuksista pakopelihuoneissa. Opinnäytetyö on toteutettu omana projektina tekijöiden yritysidean pohjatyöksi. Työssä esitellään tuplatimanttimallilla toteutettua muotoiluprosessia. Tämän muotoiluprosessin vaiheisiin kuuluu tiedonkeruu havainnoiden ja kirjallisuutta, sekä nettisivuja lähteenä käyttäen, kerätyn tiedon jaottelu, ideointi palvelumuotoilun työkaluja käyttäen ja soveltaen sekä prototypointi. Lopputuloksena esitellään prosessista valmistunut visualisoitu konsepti tarinattomasta huoneesta, jossa perinteisen tarinan sijaan suunnittelun keskiössä on huoneen pelimekaniikka ja tila. Valmiista konseptista on mallinnettu havainnoivat kuvat esittelemään konseptia. Työn päätteeksi pohditaan projektin vaiheita, valmistuneen konseptin tosielämän haasteita ja projektista saatua hyötyä.
 
This thesis describes the process of designing an escape room without a story. The idea for the thesis was born from the authors’ own experiences in escape rooms. The thesis is a personal project of the authors that acts as a basis for their future business idea. The thesis details the design process implemented using the double diamond model, the stages of which include data collection, from the authors’ observations and literature, as well as using websites as a sources, distribution of the collected data, ideation using service design tools, and prototyping. The end result is a visualized concept of an escape room without a story, where instead of a traditional story, the core of the games design is the game’s mechanics and the space of the room. The finished concept is visualized using 3D rendered images. At the end of the thesis, the stages of the project, the real-life challenges of the finished concept and the benefits obtained from the project are discussed.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste