Brändiuudistus muotoiluajattelun avulla - Case Memar Oy
Kulmala, Hanna (2023)
Kulmala, Hanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311187
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311187
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee brändiuudistusta muotoiluajattelun näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten muotoiluajattelua voidaan hyödyntää brändityössä. Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen osiossa perehdytään brändiuudistuksen ja muotoiluajattelun keskeisiin käsitteisiin. Verkkokirjallisuuskatsauksen avulla kartoitetaan ajankohtaista tietoa muotoiluajattelun soveltamisesta brändiuudistuksessa. Katsauksen tuloksena syntyvä kokonaiskuva ohjaa myös käytännön toimenpiteitä brändiuudistuksen suunnittelussa. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus tehdään toimeksiantona Memar Oy:lle ja lopputuloksena syntyy brändiuudistuksen myötä yrityksen uusi brändistrategia ja verkkosivusto.