Introduction to Point-of-care Learning video
Käsmä, Riina-Maija (2018)
Käsmä, Riina-Maija
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311212
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051311212
Tiivistelmä
My thesis is a learning video made for the BioDigi learning environment which is a digital study portal that can be used by Universities of Applied Sciences in their own education. BioDigi learning environment has all the crucial study modules of Biomedical Laboratory Science degree programme. All the project materials are produced in English, so it is also available to the national exchange students and benefits education exportation.
My learning video is a part of Oulu University of Applied Sciences study module that is all about point-of-care. My goal is to guide students into point-of-care testing with the help of my learning video. My learning video is about point-of-care testing and all three of its phases: preanalytics, analytics, postanalytics and the sources of errors that are linked to each phase.
The goal of this thesis is to make an interesting, modern and simple learning video that is easily understood by biomedical students.
In this learning video point-of-care testing and its phases are explained through a metaphor called Point-knight. He is a medieval knight going for battle and helps the students by showing examples of what to do and what not to do.
This learning video was a success even it has small problems. The whole video is made at home with the equipment that has been found at home or given/found for free. In my mind, I have produced a video, that is interesting, modern and has enough information to work as a learning video for students. Opinnäytetyöni on opetusvideo BioDigi hankkeelle, jonka tuote on digitaalinen opintoportaali ammattikorkeakoulujen käyttöön. Portaalista löytyvät bioanalytiikan tutkinto-ohjelman keskeiset opintomoduulit. Kaikki opetusmateriaali portaaliin tuotetaan englanniksi, jolloin se on myös kansainvälisten opiskelijoiden käytettävissä. Opetusvideoni on ensimmäinen osa Oulun Ammattikorkeakoulun opintomoduulia.
Tämä opetusvideo tulee Oulun Ammattikorkeakoulun opintomoduuliin, jonka aiheena on vierianalytiikka. Minun opetusvideoni tavoite on johdattaa opiskelijat vierianalytiikan opintojaksolle opetusvideoni avulla, joka kertoo vierianalytiikasta, sen kolmesta eri vaiheesta ja niiden yleisimmistä virhelähteistä. Videolla on myös kerrottu,miten estää virhelähteiden synty.
Työn tavoite on valmistaa opetusvideo, joka on mielenkiintoinen, moderni ja tarpeeksi selkeä ymmärtää. Videolla esitellään johdanto vierianalytiikkaan, preanalytiikkavaihe, analytiikkavaihe ja postanalytiikkavaihe sekä yleisimmät virhelähteet ja miten niiden synty voidaan estää. Videon tulisi kestää aikaa ja katselukertoja ja toimia visuaalisena opetuslähteenä kaikille bioanalytiikan opiskelijoille.
Video on tehty käyttämällä stop motion-animaatiotekniikkaa, jonka avulla saadaan pysähtyneet esineet liikkumaan ruudulla. Videolla esiintyy keskiajan ritari Point, joka toimii metaforana auttaen katsojaa ymmärtämään videolla näkyvät asiat yksinkertaisten esimerkkien avulla.
Video on onnistunut pienistä ongelmista huolimatta. Koko tuote on tehty kotioloissa, välineillä jotka ovat löytyneet kotoa tai saatu ilmaiseksi netistä. Mielestäni olen saanut valmistettua videon, joka on mielenkiintoinen, moderni ja sisältää tarpeeksi tietoa toimiakseen opetusvideona opiskelijoille.
My learning video is a part of Oulu University of Applied Sciences study module that is all about point-of-care. My goal is to guide students into point-of-care testing with the help of my learning video. My learning video is about point-of-care testing and all three of its phases: preanalytics, analytics, postanalytics and the sources of errors that are linked to each phase.
The goal of this thesis is to make an interesting, modern and simple learning video that is easily understood by biomedical students.
In this learning video point-of-care testing and its phases are explained through a metaphor called Point-knight. He is a medieval knight going for battle and helps the students by showing examples of what to do and what not to do.
This learning video was a success even it has small problems. The whole video is made at home with the equipment that has been found at home or given/found for free. In my mind, I have produced a video, that is interesting, modern and has enough information to work as a learning video for students.
Tämä opetusvideo tulee Oulun Ammattikorkeakoulun opintomoduuliin, jonka aiheena on vierianalytiikka. Minun opetusvideoni tavoite on johdattaa opiskelijat vierianalytiikan opintojaksolle opetusvideoni avulla, joka kertoo vierianalytiikasta, sen kolmesta eri vaiheesta ja niiden yleisimmistä virhelähteistä. Videolla on myös kerrottu,miten estää virhelähteiden synty.
Työn tavoite on valmistaa opetusvideo, joka on mielenkiintoinen, moderni ja tarpeeksi selkeä ymmärtää. Videolla esitellään johdanto vierianalytiikkaan, preanalytiikkavaihe, analytiikkavaihe ja postanalytiikkavaihe sekä yleisimmät virhelähteet ja miten niiden synty voidaan estää. Videon tulisi kestää aikaa ja katselukertoja ja toimia visuaalisena opetuslähteenä kaikille bioanalytiikan opiskelijoille.
Video on tehty käyttämällä stop motion-animaatiotekniikkaa, jonka avulla saadaan pysähtyneet esineet liikkumaan ruudulla. Videolla esiintyy keskiajan ritari Point, joka toimii metaforana auttaen katsojaa ymmärtämään videolla näkyvät asiat yksinkertaisten esimerkkien avulla.
Video on onnistunut pienistä ongelmista huolimatta. Koko tuote on tehty kotioloissa, välineillä jotka ovat löytyneet kotoa tai saatu ilmaiseksi netistä. Mielestäni olen saanut valmistettua videon, joka on mielenkiintoinen, moderni ja sisältää tarpeeksi tietoa toimiakseen opetusvideona opiskelijoille.