Vavat verkkoon : kehittämismalli verkko-opintojen tarjontaan
Härkönen, Pekka (2004)
Härkönen, Pekka
Turun ammattikorkeakoulu
2004
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:952-5113-89-2
https://urn.fi/URN:ISBN:952-5113-89-2
Tiivistelmä
Virtuaalisuus mahdollistaa uusien opetuksellisten ratkaisujen kehittämisen ja soveltamisen opintojen loppuun saattamiseksi normiajassa. Samalla se on yksi keino tasoittaa törmäystä, jonka suurten ikäluokkien eläkkeelle jääminen uhkaa aiheuttaa työelämän ja koulutuksen välille.
Vapaasti valittavien opintojen virtuaalitarjonta tarjoaa ammattikorkeakouluille myös kanavan yhteiskunnan muutoksesta syntyneiden paineiden purkamiseen, johon Bologna-prosessi ja Valtionhallinnon kehittämissuunnitelma 2003–2008 läheisesti liittyvät.
Tässä teoksessa kuvataan prosessilähtöinen pedagoginen kehittämismalli verkko-opintojaksoista osana ammattikorkeakoulujen opintojaksotarjontaa. Kuvaus perustuu prosessiin, joka on tehty Turun ammattikorkeakoulun yhteisten, vapaasti valittavien opintojaksojen muuttamiseksi verkko-opintojaksoiksi teemalla ""Vavat verkkoon"".
Pekka Härkönen on useiden vuosien ajan toiminut Turun ammattikorkeakoulussa koulutussuunnittelijana. Tämä julkaisu perustuu hänen ammatillisen opettajakorkeakoulunsa opinnäytetyöhön.
Vapaasti valittavien opintojen virtuaalitarjonta tarjoaa ammattikorkeakouluille myös kanavan yhteiskunnan muutoksesta syntyneiden paineiden purkamiseen, johon Bologna-prosessi ja Valtionhallinnon kehittämissuunnitelma 2003–2008 läheisesti liittyvät.
Tässä teoksessa kuvataan prosessilähtöinen pedagoginen kehittämismalli verkko-opintojaksoista osana ammattikorkeakoulujen opintojaksotarjontaa. Kuvaus perustuu prosessiin, joka on tehty Turun ammattikorkeakoulun yhteisten, vapaasti valittavien opintojaksojen muuttamiseksi verkko-opintojaksoiksi teemalla ""Vavat verkkoon"".
Pekka Härkönen on useiden vuosien ajan toiminut Turun ammattikorkeakoulussa koulutussuunnittelijana. Tämä julkaisu perustuu hänen ammatillisen opettajakorkeakoulunsa opinnäytetyöhön.