Flutter-pohjaisen sovelluksen kehitys
Lamminheimo, Jussi-Tapio (2019)
Lamminheimo, Jussi-Tapio
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051411525
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051411525
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on osoittaa Googlen kehittämän cross-platform-teknologian Flutterin hyödyt sekä saada tarkempi kuva siitä, miten se käytännössä toimii. Työllä ei ole tilaajaa siitä syystä, että se toteutettiin täysin oman kokemuksen sekä harrastuneisuuden pohjalta.
Työssä käydään läpi yleisiä Flutterin elementtejä sekä niiden ominaisuuksia. Esimerkeissä on mukana sekä lähdekoodia että kuvia emulaattorin ruudulta. Lopussa toteutetaan myös mahdollisimman yksinkertainen sovellus, joka käydään tarkasti vaihe vaiheelta läpi.
Opinnäytetyön valmistuttua huomattiin, että Flutter on erittäin potentiaalinen teknologia niin harraste- kuin ammattikäyttöön. Flutter-sovelluksen kehitys osoittautuu työn aikana erittäin nopeaksi sekä helposti lähestyttäväksi. The aim of this thesis work is to show the reader how Flutter, Google’s new technology used for mobile development, works in practice. This thesis gives the reader a more accurate picture of how Flutter can be used. This work is not ordered by a company. It is based on my own experience and hobby.
In this thesis I go through the general graphical elements of Flutter and their properties. The examples include both: source code and images of the emulator screen. At the end, I also implement as simple as possible application which I go through step by step.
After completing the thesis, it was discovered that Flutter is a highly potential technology for both hobby and professional use. During the work, the development of the Flutter application proves to be very fast and easy to approach.
Työssä käydään läpi yleisiä Flutterin elementtejä sekä niiden ominaisuuksia. Esimerkeissä on mukana sekä lähdekoodia että kuvia emulaattorin ruudulta. Lopussa toteutetaan myös mahdollisimman yksinkertainen sovellus, joka käydään tarkasti vaihe vaiheelta läpi.
Opinnäytetyön valmistuttua huomattiin, että Flutter on erittäin potentiaalinen teknologia niin harraste- kuin ammattikäyttöön. Flutter-sovelluksen kehitys osoittautuu työn aikana erittäin nopeaksi sekä helposti lähestyttäväksi.
In this thesis I go through the general graphical elements of Flutter and their properties. The examples include both: source code and images of the emulator screen. At the end, I also implement as simple as possible application which I go through step by step.
After completing the thesis, it was discovered that Flutter is a highly potential technology for both hobby and professional use. During the work, the development of the Flutter application proves to be very fast and easy to approach.