Guinot-koulutusmateriaalien uudistaminen
Äikäs, Ville (2024)
Äikäs, Ville
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051913208
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051913208
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli seurata ammattikosmetiikan jakelijan maahantuoman kauneushoitoloissa käytettävän kosmetiikkasarjan koulutusmateriaalien kehittämistä ja uudistamista sekä pohtia, minkälaisista materiaaleista ja koulutuksista olisi jälleenmyyjäasiakkaille hyötyä. Sarjan jälleenmyyjät ovat kaikki koulutukseltaan kosmetologeja, joten ihon rakenteellisten asioiden sijaan materiaaleissa voitiin keskittyä itse tuotesarjaan. Työn toimeksiantajana oli jakeluyritys Benecom oy. Työn teoreettisena viitekehyksenä toimivat raportointiviikkojen aikana esiin nousseet haasteet tai kehittämiskohteet, kuten hyvän koulutuksen ja kouluttajan ominaisuudet, vuorovaikutus verkkoympäristössä, esiintymisjännitys ja erilaisten tuote- ja koulutusmateriaalien ominaisuudet. Näiden kehittämiskohteiden perusteella suunniteltiin käytännölliset ja kattavat koulutusmateriaalit Guinot’lle.
Päiväkirjamallisessa opinnäytetyössä kuvattiin työskentelyä ja erilaisia työtehtäviä kahdeksan viikon ajan. Jokaisen viikon päätteeksi kyseisen viikon yhteenvedossa käsiteltiin viikon aikana esiin nousseita haasteita teoriaan pohjautuen. Lopuksi pohdittiin SWOT-analyysin avulla uusien koulutusmateriaalien toimivuutta ja mahdollisia kehityskohteita. Opinnäytetyön tekemisen aikana syntyneen osaamisen perusteella pystyttiin suunnittelemaan toimeksiantajalle hyvä ja toimiva tuote- ja koulutusmateriaali, josta on heille hyötyä niin olemassa olevien asiakkuuksien palvelemisessa kuin uusien asiakkuuksien hankkimisessa.
Päiväkirjamallisessa opinnäytetyössä kuvattiin työskentelyä ja erilaisia työtehtäviä kahdeksan viikon ajan. Jokaisen viikon päätteeksi kyseisen viikon yhteenvedossa käsiteltiin viikon aikana esiin nousseita haasteita teoriaan pohjautuen. Lopuksi pohdittiin SWOT-analyysin avulla uusien koulutusmateriaalien toimivuutta ja mahdollisia kehityskohteita. Opinnäytetyön tekemisen aikana syntyneen osaamisen perusteella pystyttiin suunnittelemaan toimeksiantajalle hyvä ja toimiva tuote- ja koulutusmateriaali, josta on heille hyötyä niin olemassa olevien asiakkuuksien palvelemisessa kuin uusien asiakkuuksien hankkimisessa.