Näytä suppeat kuvailutiedot

Sosiaalisen median viestintä ja markkinointi Veikkausliigaseuroissa

Berman, Demi (2024)

dc.contributor.authorBerman, Demi
dc.date.accessioned2024-05-21T08:27:40Z
dc.date.available2024-05-21T08:27:40Z
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/857330
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää sosiaalisen median viestintää ja markkinointia Veikkausliigaseuroissa. Työn tarkoituksena oli tutkia sitä, miten Veikkausliigaseurat hyödyntävät sosiaalista mediaa sponsoroinnissa. Lisäksi haluttiin luoda kehitysideoita sponsoroinnin hyödyntämiseen sosiaalisessa mediassa Veikkausliigaseuroille. Opinnäytetyön rakenne muodostuu viidestä pääosasta: johdannosta, teoreettisesta tutkimuksesta, empiirisestä tutkimuksesta, johtopäätöksistä ja pohdinnasta. Työn teoreettinen viitekehys rakentuu kahdesta pääteemasta: digitaalisesta markkinointiviestinnästä ja sponsoroinnista. Empiirisessä osassa pääpaino oli kvantitatiivisella eli määrällisellä tutkimuksella, mutta tutkimuksessa hyödynnettiin myös kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin sähköistä kyselylomaketta, joka keräsi yhteensä kuusi vastausta. Tavoitteiden saavuttamiseksi kyselylomakkeessa selvitettiin tutkittavien sosiaalisen median käyttöä sekä sponsorointia sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen lopussa osallistujilta kysyttiin heidän omia ajatuksiaan aiheeseen liittyen. Tutkimustuloksista selvisi, että Veikkausliigaseurat hyödyntävät sosiaalista mediaa sponsoroinnissa. Tutkimustulokset osoittivat, että kehityskohteita on runsaasti liittyen sosiaalisen median sponsorointiin. Kehitysideoina nousi erityisesti esille se, että Veikkausliiga seurat kaipaavat apua sosiaalisen median sisältöjen tuotteistamisessa-
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleSosiaalisen median viestintä ja markkinointi Veikkausliigaseuroissa-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2024052113812-
dc.subject.specializationMarkkinoiniti-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysososiaalinen media-
dc.subject.ysosponsorointi-
dc.subject.ysomarkkinointi-
dc.subject.ysoviestintä-
dc.subject.ysourheilu-
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi-
dc.subject.disciplineLiiketalous, tradenomi-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p20774|http://www.yso.fi/onto/yso/p1759|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p36|http://www.yso.fi/onto/yso/p6988|http://www.yso.fi/onto/yso/p2445|http://www.yso.fi/onto/yso/p965|http://www.yso.fi/onto/yso/p5575|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p27130fi
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p20774|http://www.yso.fi/onto/yso/p1759|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p36|http://www.yso.fi/onto/yso/p6988|http://www.yso.fi/onto/yso/p2445|http://www.yso.fi/onto/yso/p965|http://www.yso.fi/onto/yso/p5575|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p27130fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot