Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Kuinka vähentää No-Show-ilmiötä BtoB-tapahtumissa

Haartti, Hiski (2024)

 
Avaa tiedosto
Haartti_Hiski.pdf (935.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Haartti, Hiski
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052214245
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia, kehittää ja toteuttaa toimenpiteitä, jotka tähtäävät noshow-tapausten määrän vähentämiseen osallistujille maksuttomissa BtoB-päättäjätapahtumissa. No-show on termi, jota käytetään kuvaamaan tilannetta, jossa henkilöt, jotka ovat ilmoittautuneet johonkin tapahtumaan, eivät saavu paikalle eivätkä ilmoita poissaolostaan etukäteen.

Keskeisenä tavoitteena oli kehittää toimenpiteitä, jotka lisäävät osallistujien fyysistä läsnäoloa hybriditapahtumissa, virtuaalisen vaihtoehdon sijaan. Tämä on tärkeää erityisesti tapahtumien palveluntarjoajien kannalta, jotka hyötyvät eniten kasvokkain tapahtuvasta vuorovaikutuksesta.

Opinnäytetyö tarjoaa kattavan yleiskatsauksen no-show-ilmiön syistä ja seurauksista sekä konkreettisia keinoja ilmiön hallitsemiseksi. Tämä opinnäytetyö on toivon mukaan arvokas resurssi niille, jotka ovat kiinnostuneita parantamaan tapahtumiensa osallistujien sitoutumista. Toimeksiantajana toimii Professio Group, joka on erikoistunut koulutus- ja tapahtumapalveluihin.

Viitekehys koostuu BtoB-tapahtumaliiketoiminnan perusteista, No-Show-ilmiön määrittelystä ja yleisyydestä sekä käytännöistä, joilla ilmiötä on yritetty vähentää. Teoreettisena pohjana on käytetty aiheeseen liittyvää kirjallisuutta sekä kotimaisia että ulkomaisia verkkolähteitä.

Tutkimusmenetelmänä käytetään tapaustutkimusta, jossa keskitytään Professio Groupin järjestämiin päättäjätapahtumiin. Aineistonkeruu sisältää sekä kirjallisuuskatsauksen että kehittämistyön käytännön osuuden, jossa tarkoituksena on luoda prosessit ja implementoida erilaisia keinoja ja mitata niiden vaikuttavuutta No-Show-ilmiön vähentämiseen.

Opinnäytetyön tuloksena tunnistettiin ja kehitettiin useita toimenpiteitä, jotka voivat vähentää no-show-tapausten määrää. Käytännön tutkimus antaa olettaa, että huolelliset ennakkovalmistelut ja osallistujien aktiivinen sitouttaminen ovat tehokkaita keinoja No-Show-tapausten määrän vähentämisessä BtoB-tapahtumissa. Vertailu aiempien tapahtumien dataan osoitti, että No-Show tapausten määrä väheni ja että käytössä olleilla sitouttamismenetelmillä oli positiivinen vaikutus. Näiden tulosten perusteella on suunniteltu kehitystyön jatkamista ja tulosten arviointia vuoden 2024 loppuun asti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste