Instagram-markkinointi yrityksessä 13.0.1.events
Tolvanen, Tuuli (2024)
Tolvanen, Tuuli
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716176
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716176
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin oman yritykseni Instagram-mainonnan dataa, jotta yritystoimintaa ja mainontaa voitaisiin parantaa. Opinnäytetyössä data esitetään lukijalle ja sitä analysoidaan.
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia ja analysoida yrityksen 13.0.1.events Instagram-profiilin tuottamaa dataa tekemistäni mainoksista. Opinnäytetyö tehtiin, jotta saataisiin parempi ymmärrys mainosten tuottamasta hyödystä yritykselle. Työ tuottaa myös ideoita yritystoiminnan parantamiseen.
Tässä työssä tutkittu data saadaan Instagram Insights -palvelusta, ja se on esillä lukijalle kuvaliitteinä. Tekstissä avataan dataa sanallisesti, ja lopussa se analysoidaan ja tehdään päätelmiä mainosten kannattavuudesta. Sen lisäksi opinnäytetyö sisältää tietopohjaa markkinoinnista Instagramissa. Opinnäytetyön lopussa myös tuodaan esiin kehitysideoita yritystoiminnalle ja mainoksille.
Opinnäytetyön loi kehitysideoita yritykselle, sekä osoitti jo toimivat elementit. Markkinoinnin kannalta sekä orgaaninen että maksettu mainonta olivat hyviä markkinoinnin keinoja. Myös Instagram-mainoksien hinnat niiden saavuttavuuteen verraten ovat kilpailukykyisiä.
Kehitysideoita olivat yhteistöiden hyödyntäminen, yritystoiminnan osien ulkoistaminen ja sisällöntuoton laajentaminen muille alustoille.
Opinnäytetyön lopussa käyn läpi uusimman yrityksen järjestämän tapahtuman, jonka luomisessa hyödynnettiin opinnäytetyön tuomia oppeja ja kehityskohtia.
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia ja analysoida yrityksen 13.0.1.events Instagram-profiilin tuottamaa dataa tekemistäni mainoksista. Opinnäytetyö tehtiin, jotta saataisiin parempi ymmärrys mainosten tuottamasta hyödystä yritykselle. Työ tuottaa myös ideoita yritystoiminnan parantamiseen.
Tässä työssä tutkittu data saadaan Instagram Insights -palvelusta, ja se on esillä lukijalle kuvaliitteinä. Tekstissä avataan dataa sanallisesti, ja lopussa se analysoidaan ja tehdään päätelmiä mainosten kannattavuudesta. Sen lisäksi opinnäytetyö sisältää tietopohjaa markkinoinnista Instagramissa. Opinnäytetyön lopussa myös tuodaan esiin kehitysideoita yritystoiminnalle ja mainoksille.
Opinnäytetyön loi kehitysideoita yritykselle, sekä osoitti jo toimivat elementit. Markkinoinnin kannalta sekä orgaaninen että maksettu mainonta olivat hyviä markkinoinnin keinoja. Myös Instagram-mainoksien hinnat niiden saavuttavuuteen verraten ovat kilpailukykyisiä.
Kehitysideoita olivat yhteistöiden hyödyntäminen, yritystoiminnan osien ulkoistaminen ja sisällöntuoton laajentaminen muille alustoille.
Opinnäytetyön lopussa käyn läpi uusimman yrityksen järjestämän tapahtuman, jonka luomisessa hyödynnettiin opinnäytetyön tuomia oppeja ja kehityskohtia.