Markkinointistrategian tehokkuuden parantaminen ilmalämpöpumppu- ja kylmälaitehuoltoalan yrityksessä : case Yritys X
Mäkelä, Alex (2024)
Mäkelä, Alex
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716381
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716381
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsitteli Ilmalämpöpumppu- ja kylmälaitehuoltoalan merkitystä sekä Kylmä Olli Oy:n markkinointistrategian vahvistamista. Työ jakautui kuuteen vaiheeseen: alan merkityksen ja yrityksen tavoitteiden määrittely, markkinoinnin perusteiden käsittely, nykytilanteen analyysi, tiedonkeruun ja analysoinnin menetelmät, markkinointistrategian kehittäminen sekä johtopäätökset ja toimenpidesuositukset. Opinnäytetyössä syvennyttiin Kylmä Olli Oy:n toimintaan ja markkinatrendeihin, keskittyen erityisesti digitaaliseen markkinointiin ja sisältöstrategiaan. Tärkeinä havaittiin asiakasreferenssit, paikallinen näkyvyys sekä uusien markkinointikanavien käyttöönotto, kuten sosiaalinen media ja hakukoneoptimointi. Tulokset osoittivat, että kohdennettu markkinointistrategia voisi merkittävästi parantaa yrityksen näkyvyyttä, asiakaskuntaa ja kasvua. Menestys perustuisi kykyyn sopeutua markkinaolosuhteisiin ja vastata asiakkaiden tarpeisiin. Jatkuva innovointi ja markkinointistrategioiden päivittäminen olisivat avainasemassa. Opinnäytetyö tarjosi syvällistä ymmärrystä markkinoinnin roolista liiketoiminnassa.