Tieto suojaa : narratiivinen portfolio osaamisen johtamisesta
Anttila, Natasa (2024)
Anttila, Natasa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052816691
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052816691
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni kuvaan oman, organisaation ja teknologiaosaamisen johtamista ja niiden suhdetta toisiinsa ammatillisen osaamiseni kehittymistä kuvaavan tarinan kautta. Vastaan kysymykseen ”Miten henkilökohtaisen, organisaation ja teknologian osaamisen yhteensovittava johtaminen näkyy Turvaa tietosuojasta -hankkeen kontekstissa?” peilaamalla työtäni osaamisen johtamisen tietoperustaan ja kuvaamalla ja pohtimalla tekemääni työtä ja ratkaisuja.
Tutkimuksellisena menetelmänä sovelsin narratiivisen analyysin deduktiivista lähestymistapaa. Narratiivin kohteena olevissa työtehtävissäni olen soveltanut tutkittua tietoa käytäntöön opetustoimen henkilöstön tietosuojaosaamisen kehittämiseen tähtäävässä Turvaa tietosuojasta -hankkeessa.
Opinnäytetyössäni osoitan, että tekemäni valinnat ovat vaikuttaneet positiivisesti omaan ja muiden ammatilliseen kehitykseen ja hyvinvointiin sekä työnantajani kykyyn vastata koko toimialan alati muuttuviin osaamistarpeisiin. Työ osoittaa narratiivisen portfolion merkitystä oman osaamisen reflektoinnissa ja itsensä johtamisessa.
Tutkimuksellisena menetelmänä sovelsin narratiivisen analyysin deduktiivista lähestymistapaa. Narratiivin kohteena olevissa työtehtävissäni olen soveltanut tutkittua tietoa käytäntöön opetustoimen henkilöstön tietosuojaosaamisen kehittämiseen tähtäävässä Turvaa tietosuojasta -hankkeessa.
Opinnäytetyössäni osoitan, että tekemäni valinnat ovat vaikuttaneet positiivisesti omaan ja muiden ammatilliseen kehitykseen ja hyvinvointiin sekä työnantajani kykyyn vastata koko toimialan alati muuttuviin osaamistarpeisiin. Työ osoittaa narratiivisen portfolion merkitystä oman osaamisen reflektoinnissa ja itsensä johtamisessa.