Utilizing AI in industrial automation sales work
Eho, Jussi (2024)
Eho, Jussi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052817015
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052817015
Tiivistelmä
This thesis studies the integration and impact of chat generative artificial intelligence (hereafter AI) in practical sales work in complex sales of the industrial automation sector. Due to rapid technological advancements, AI has emerged as a new tool that could potentially develop sales practices. Some say that AI-human integration is part of the fifth industrial revolution. This research aims to provide an extensive understanding of AI's role in enhancing sales efficiency, predictive capabilities, and human-AI cooperation in complex sales environments, focusing mainly on chat generative AI solutions.
A mixed-methods research design was chosen to triangulate findings from multiple sources. The study begins with a semi-structured online survey to gather insights into the practical applications and feelings related to AI in complex sales. The study then continues with practical case studies from customer companies, examining chat generative AI's real-world application and outcomes in sales processes. Both phases are supported by analyzing existing research and theories related to AI in sales, specifically focusing on complex sales and technology integration. Tämä opinnäytetyö tutkii generatiivisen tekoälyn (AI) integraatiota ja vaikutusta teollisuusautomaation käytännön myyntityöhön. Koska teknologia kehittyy nopeasti, tekoälystä on tullut uusi työkalu, jonka avulla voi mahdollisesti tehostaa myyntityötä. Joidenkin lähteiden mukaan, tekoälyn ja ihmisen integraatio on osa viidettä teollista vallankumousta. Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata tekoälyn roolia myynnin tehokkuuden parantamisessa, ennustavissa kyvyissä sekä ihmisen ja tekoälyn yhteistyössä monimutkaisissa myyntiympäristöissä keskittyen pääasiassa generatiiviseen tekoälyyn.
Tutkimus on monimenetelmällinen. Tämä mahdollistaa sen, että tulokset voidaan vahvistaa monista lähteistä. Tutkimus alkaa kyselyllä tekoälyn hyödyntämisestä. Jälkimmäinen vaihe käsittelee käytännöllisiä tapaustutkimuksia, joissa tutkitaan generoivan tekoälyn soveltamista asiakasyrityksien tarpeiden analysoimiseksi. Molempien vaiheiden tukena toimii kirjallisuuskatsaus, jossa kerätään tietoa olemassa olevasta tutkimuksesta ja teorioista liittyen tekoälyn hyödyntämiseen myynnissä, erityisesti monimutkaisissa myyntitilanteissa sekä teknologian integroimisesta myyntiprosesseihin.
A mixed-methods research design was chosen to triangulate findings from multiple sources. The study begins with a semi-structured online survey to gather insights into the practical applications and feelings related to AI in complex sales. The study then continues with practical case studies from customer companies, examining chat generative AI's real-world application and outcomes in sales processes. Both phases are supported by analyzing existing research and theories related to AI in sales, specifically focusing on complex sales and technology integration.
Tutkimus on monimenetelmällinen. Tämä mahdollistaa sen, että tulokset voidaan vahvistaa monista lähteistä. Tutkimus alkaa kyselyllä tekoälyn hyödyntämisestä. Jälkimmäinen vaihe käsittelee käytännöllisiä tapaustutkimuksia, joissa tutkitaan generoivan tekoälyn soveltamista asiakasyrityksien tarpeiden analysoimiseksi. Molempien vaiheiden tukena toimii kirjallisuuskatsaus, jossa kerätään tietoa olemassa olevasta tutkimuksesta ja teorioista liittyen tekoälyn hyödyntämiseen myynnissä, erityisesti monimutkaisissa myyntitilanteissa sekä teknologian integroimisesta myyntiprosesseihin.