Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Hologrammimainonnan vaikutus tuotemenekkiin

Autti, Oskari (2020)

 
Avaa tiedosto
autti_oskari.pdf (965.4Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Autti, Oskari
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018229
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä TreD Vision Finland Oy:n ja Olvi Oyj:n kanssa. Työn tarkoituksena on selvittää Hypervsn hologrammien vaikutus tuotemenekkiin vähittäistavarakauppaympäristössä. TreD Vision Finland Oy toimii Hypervsn hologrammilaitteiden Suomen maahantuojana ja jälleenmyyjänä. Tutkimus tehtiin seuraamalla Olvin tuotteen menekkiä.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu mainonnan määrittelystä ja tavoitteista sekä mainonnan eri muotojen esittelystä. Tietopohjassa syvennytään enemmän ulkomainontaan ja sen muotoihin, sillä myös hologrammimainonta menee ulkomainonnan alueelle. Työssä esitellään myös erityylisiä hologrammi-illuusiotekniikoita mukaan luettuna Hypervsn-hologrammit.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa mitattiin Olvin A Le Coq Ginger Long Drinkin myynnin muutosta K-Citymarket Kaakkurissa kahden viikon ajan. Tutkimuksessa mitattiin tuotteen myyntimääriä viikko ilman hologrammimainosta ja viikko hologrammimainoksen kanssa. Tutkimustulokseksi saatiin 50 % nousu kyseisen tuotteen kohdalla, pelkästään lisäämällä Hypervsn hologrammi myyntipisteen yhteyteen.

Tutkimuksen hypoteesi oli, että myyntimäärä kasvaa Hypervsn hologrammimainoksen myötä ja tutkimustulos tulos vahvisti hypoteesin oikeaksi. TreD Vision Finland tulee käyttämään tutkimustulosta referenssinä uusille asiakkaille. Tutkimus olisi hyvä toistaa tulevaisuudessa myös pidemmällä tutkimusajalla, sillä tässä tutkimuksessa käytetty tutkimusaika on lyhyt, jolloin tutkimus antaa luotettavia tuloksia vain lyhytaikaisiin kampanjoihin.
 
This thesis was conducted in co-operation with TreD Vision Finland Oy and Olvi Oyj. The goal is to collect data on how Hypervsn hologram advertisement effects for Olvi`s A Le Coq Ginger Long Drink sales in a supermarket. TreD Vision Finland Oy is Hypervsn holograms official importer and reseller in Finland.

The theoretical framework includes the description of advertisement, outdoor advertisement and different kind of hologram advertisement products including the Hypervsn holograms. The theoretical framework is based on literature and internet sources.

The research method used here was quantitative study. Hypothesis for this research was that sales increases when we use Hypervsn hologram advertisement and the hypothesis was right. Research time was two weeks, one week without hologram advertisement and one week with hologram advertisement. A Le Coq Ginger Long Drink sales increased 50 % when we used hologram advertisement.

The research gives results for Hypervsn hologram advertisement efficacy only for short time sales campaigns. Research will be done again in the future but with longer research time. TreD Vision Finland will be using these results as a reference.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste