Aloittavan yrityksen markkinointi
Huttunen, Veera (2020)
Huttunen, Veera
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917587
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052917587
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on aloittavan yrityksen markkinointi, jonka toimeksiantajana toimii ravintovalmentaja. Työssä tarkastellaan kohdeyrityksen kilpailukeinoja, markkinointia, tarkempaa segmentointia, verkostoitumista alalla sekä henkilöbrändin merkitystä. Tavoitteena on koota opinnäytetyöhön oleellisimmat keinot yrittäjälle lähteä rakentamaan toimintaansa kannattavaksi ja luoda kilpailukykyinen yritys hyvinvoinnin alalla.
Teoriaosuudessa on käytetty kirjallisuutta markkinoinnista ja henkilöbrändistä, ja lisäksi teoriaan on haettu päivitetympää materiaalia verkkolähteistä. Sosiaalista mediaa on myös hyödynnetty työssä, koska se on tuonut uusia mahdollisuuksia markkinoinnin ja verkostoitumisen suunnittelussa.
Opinnäytetyössä on otettu esille kolme case-esimerkkiä henkilöistä, jotka ovat aloittaneet toiminnan hyvinvoinnin alalla ja tehneet valmennuksia. Heidän kohdallaan tarkastellaan lähtökohtia ja miten he ovat alalle päätyneet. Kaksi heistä ovat jo tunnetumpia henkilöitä, ja heille on ehtinyt rakentua hyvinkin vahva henkilöbrändi. Jotta saataisiin laajempaa perspektiiviä, on yksi case tuoreemmasta valmentajasta.
Johtopäätöksissä palattiin vielä työn johdantoon ja tavoitteisiin. Työ aiheista koottiin pohdintaan oleellisimmat aiheet ja käytiin läpi konkreettisia keinoja yrittäjälle kehittää toimintaansa hänen toimialallaan. The subject of this thesis is marketing for a starting business from the client who’s doing nutritional coaching. At the thesis there is taken a closer look towards competitive tools, marketing, segmentation, networking and the impact of personal brand for the target company. The goal of this assignment is to find the most essentials ways for the client to build profitable and competitive business.
Literature of marketing and personal brand is used at the theoretical part. In addition to this there is also material from network sources in order that the material will be updated to this day. Social media works here also as a source because it’s an important part of the marketing and social network today and had brought new ways to act.
At the thesis there is three example cases of persons who had started their business at the welfare area doing different types of coaching. Under inspection is that how they came to this business and what were their premises. Two cases are well-known persons and they have already a strong personal brand. The third case is more recent person at the coaching and this case brings different angle of view under the review.
At the end of the thesis objectives are under inspection and conclusions for these has been given. The most relevant topics are covered and there are concrete measures for the entrepreneur to improve her ways to act on her business.
Teoriaosuudessa on käytetty kirjallisuutta markkinoinnista ja henkilöbrändistä, ja lisäksi teoriaan on haettu päivitetympää materiaalia verkkolähteistä. Sosiaalista mediaa on myös hyödynnetty työssä, koska se on tuonut uusia mahdollisuuksia markkinoinnin ja verkostoitumisen suunnittelussa.
Opinnäytetyössä on otettu esille kolme case-esimerkkiä henkilöistä, jotka ovat aloittaneet toiminnan hyvinvoinnin alalla ja tehneet valmennuksia. Heidän kohdallaan tarkastellaan lähtökohtia ja miten he ovat alalle päätyneet. Kaksi heistä ovat jo tunnetumpia henkilöitä, ja heille on ehtinyt rakentua hyvinkin vahva henkilöbrändi. Jotta saataisiin laajempaa perspektiiviä, on yksi case tuoreemmasta valmentajasta.
Johtopäätöksissä palattiin vielä työn johdantoon ja tavoitteisiin. Työ aiheista koottiin pohdintaan oleellisimmat aiheet ja käytiin läpi konkreettisia keinoja yrittäjälle kehittää toimintaansa hänen toimialallaan.
Literature of marketing and personal brand is used at the theoretical part. In addition to this there is also material from network sources in order that the material will be updated to this day. Social media works here also as a source because it’s an important part of the marketing and social network today and had brought new ways to act.
At the thesis there is three example cases of persons who had started their business at the welfare area doing different types of coaching. Under inspection is that how they came to this business and what were their premises. Two cases are well-known persons and they have already a strong personal brand. The third case is more recent person at the coaching and this case brings different angle of view under the review.
At the end of the thesis objectives are under inspection and conclusions for these has been given. The most relevant topics are covered and there are concrete measures for the entrepreneur to improve her ways to act on her business.