Yrityksen X yrityslahja viinien myynnin kehittäminen
Kadrolli, Robin (2024)
Kadrolli, Robin
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119428
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119428
Tiivistelmä
Kovasta yrityksestä huolimatta viinien suosio ei ole pystynyt ohittamaan sen isompia kilpakumppaneita Suomessa. Suomalaiset ovat jo pitkän aikaa olleet oluen ystäviä, ja viinikulttuuri on jäänyt vähän sen varjoon. Kuitenkin Suomi on jo aloittanut pienten askelten myötä siirtymään lähemmäksi eurooppalaista viinikulttuuria. Ollaan vielä kuitenkin kaukana siitä, että työpaikkojen lounaalla nautitaan lasilliset viiniä. Suomessa alkoholituotteiden maahantuonti on todella monimutkainen ja haastava ala. Tämä johtuu Suomen todella tiukasta alkoholilainsäädännöstä, joka rajoittaa koko alan toimintaa. Kuluttajapuolen myynti tapahtuu ainoastaan Alkon kautta, mikä luo omat haasteensa maahantuojille.
Opinnäytetyöni tavoitteena on esittää kehitysehdotuksia viiniä maahantuovalle yritys X:lle, joiden avulla yritys voi kehittää yrityslahjaviinien myyntiä. Teoriaosassa käyn läpi yleisesti myyntiprosesseja ja miten ne ovat käytössä kohdeyrityksessä. Samalla analysoin, miten tuotteiden ja palveluiden tarjoaminen eroaa toisistaan ja miten se vaikuttaa yritykseen. Lopuksi esitän konkreettisia ehdotuksia siitä, miten yritys voi kasvattaa yritysmyyntiä.
Opinnäytetyöni tavoitteena on esittää kehitysehdotuksia viiniä maahantuovalle yritys X:lle, joiden avulla yritys voi kehittää yrityslahjaviinien myyntiä. Teoriaosassa käyn läpi yleisesti myyntiprosesseja ja miten ne ovat käytössä kohdeyrityksessä. Samalla analysoin, miten tuotteiden ja palveluiden tarjoaminen eroaa toisistaan ja miten se vaikuttaa yritykseen. Lopuksi esitän konkreettisia ehdotuksia siitä, miten yritys voi kasvattaa yritysmyyntiä.