Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median sisältöstrategia startup-yritykselle

Lipsunen, Jere (2024)

 
Avaa tiedosto
Lipsunen_Jere.pdf (521.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lipsunen, Jere
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053119390
Tiivistelmä
Opinnäytetyö keskittyy sosiaalisen median sisältöstrategian luomiseen toimeksiantajayritykselle, joka pyrkii kasvattamaan näkyvyyttään verkossa. Työn tavoitteena on selvittää, miten luodaan toimiva sisältöstrategia ja millainen sisältö toimii parhaiten eri sosiaalisen median kanavilla laajan näkyvyyden saavuttamiseksi.

Opinnäytetyön tietoperusta rakentuu markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin kirjallisuuteen sekä sähköisiin lähteisiin. Tietoperustan avulla pyrin ymmärtämään sisältöstrategian luomisen periaatteita ja toimivia käytäntöjä.

Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä toimi vertailuanalyysi eli benchmarking, jonka avulla analysoin suomalaisten suuryritysten, Fazerin, Valion ja VR:n sosiaalisen median sisältöä. Sosiaalisen median kanaviksi valikoitui Instagram, Facebook sekä TikTok. Tutkimuksen avulla pyrin hahmottamaan parhaita toimintatapoja sisällöntuotantoon, joita voidaan soveltaa toimeksiantajayrityksen sisällöntuotannossa näillä kanavilla.

Teorian ja tutkimuksen perusteella luotiin toimeksiantajayritykselle räätälöity sosiaalisen median sisältöstrategia, joka ottaa huomioon yrityksen tavoitteet, kohdeyleisön sekä valitut sosiaalisen median kanavat. Sisältöstrategian keskeisenä tavoitteena on kasvattaa yrityksen näkyvyyttä, lisätä yrityksen verkkosivujen vierailumäärää ja sitouttaa kohdeyleisöä laadukkaalla ja relevantilla sisällöllä.

Työ pyrkii tarjoamaan käytännön lähestymistavan sosiaalisen median sisältöstrategian luomiseen ja auttamaan toimeksiantajaa saavuttamaan haluamansa tulokset sosiaalisessa mediassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste