Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Prosessimallin luominen Joutsenmerkin uusintaan Yritys X:lle

Rasmus, Janika (2024)

 
Avaa tiedosto
Rasmus_Janika.pdf (3.688Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Rasmus, Janika
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060219721
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö, jonka tavoitteena oli luoda prosessimalli sekä prosessiohjeistus toimeksiantajayritykselle Joutsenmerkin uusimiseen. Prosessimallin sekä -ohjeistuksen tarkoituksena on kehittää Joutsenmerkin uusintaprosessia resurssitehokkaammaksi ja mielekkäämmäksi tavaksi toimia. Kehittämistyöllä halutaan myös osoittaa toimeksiantajalle prosessin hallinnan hyödyt liiketoiminnassa.

Kehittämistyön viitekehykseen etsittiin tietoa prosessien hallinnasta ja kehityksestä, vastuullisuudesta ja kestävästä kehityksestä, arvon yhteisluomisesta sekä palvelulähtöisestä ajattelusta sekä matkailualan tyypillisimmistä ympäristömerkeistä. Viitekehyksen avulla kartoitettiin kehittämistyön ilmiötä sekä keskeisimpiä käsitteitä ja luotiin ymmärrystä kontekstista, jossa ilmiö esiintyy.

Kehittämistyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja sitä lähestyttiin palvelumuotoilun kautta. Prosessimallin kehityksen eri vaiheissa hyödynnettiin prosessin hallinnan viitekehystä, koska kyseessä oli prosessin luominen ja sen hallinta myös tulevaisuudessa. Prosessimallin muotoilussa käytettiin muotoiluajatteluprosessia ja prosessin eri vaiheissa hyödynnettiin palvelumuotoilulle tyypillisiä työkaluja, kuten haastatteluja, persoonia, palvelupolkuja ja arvolupauksia. Prototypoinnissa käytettiin palvelumallin kuvausta (service blue print).

Kehittämistyön tuotoksena toimeksiantajan käyttöön on luovutettu kehitetty prosessimalli sekä prosessiohjeistus Joutsenmerkin uusintaan. Prosessimalli sekä -ohjeistus otetaan Yritys X:ssä käyttöön vuonna 2025, kun Joutsenmerkin uusiminen on hotelliketjussa seuraavan kerran ajankohtaista. Toimeksiantajalle on luovutettu täydet oikeudet prosessimallin sekä -ohjeistuksen muokkaamiseen. Opinnäytetyöntekijä sekä toimeksiantaja ovat tyytyväisiä kehitettyyn prosessimalliin sekä prosessiohjeistukseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste