Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Toimeksiantaja-asiakaspalvelun nykytilan kartoitus ja kehitysehdotukset hyödyntäen Lean-menetelmiä

Toivola, Iina-Sofia (2024)

 
Avaa tiedosto
Toivola_Iina-Sofia.pdf (1.033Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Toivola, Iina-Sofia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420842
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa kohdeyrityksen toimeksiantaja-asiakaspalvelun nykytila ja esittää Lean-menetelmiin pohjautuvia kehitysehdotuksia. Kohdeyritys on taloushallinnon alalla toimiva pk-yritys, jolla on kehitystarvetta asiakaspalvelun ja kannattavuuden saralla.

Nykytilan kartoitus keskittyi pääasiassa hukan tunnistamiseen, johon käytettiin sekä kvalitatiivisia että kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Kvantitatiivinen tutkimus perustui kontaktienhallintajärjestelmästä kerättyyn dataan, josta analysoitiin asiakaspalvelun saavutettavuutta, saapuvaa työtä ja resurssien käyttöä. Laadullisen tutkimuksen aineistona käytettiin asiakasrajapinnassa työskentelevien työntekijöiden vastauksia toteutettuun laadulliseen kyselytutkimukseen sekä puhelu- ja viestitallenteita.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että kohdeyritys voisi hyötyä huomattavasti Lean-ajattelusta asiakaspalvelun ja prosessien kehittämisessä. Nykytilan analyysissä havaittiin merkittävä määrä hukkaa, joka johtui pääasiassa yrityksen omista prosesseista ja toimintatavoista. Prosessien virtauksen parantaminen, prosessien seuranta ja hukan vähentäminen todettiin keskeisiksi kehityskohteiksi. Lean-ajattelun jalkauttaminen vaatii kuitenkin näiden lisäksi ajattelun ja kulttuurin muutosta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste