Current Customer Satisfaction in R-Kioski Lauttasaari
Belgat, Kamilla (2024)
Belgat, Kamilla
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420962
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420962
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen päätavoitteena oli mitata R-Kioski Lauttasaaren tämänhetkistä asiakastyytyväisyyttä. Tämä tutkimus kattaa tapausyrityksen, aiheeseen liittyvän teorian, etiikan ja kyselyn tulokset. Lopussa on lyhyt johtopäätös.
Verkkokyselyä edistettiin sekä kioskin tiloissa että Lauttasaaren Facebook-ryhmässä tiedon keräämiseksi tutkimukseen. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä. Pääsyy tämän menetelmän valintaan oli kyky käyttää olemassa olevia teorioita kyselyyn liittyvien kysymysten valmisteluun. Myös kyky tehdä tutkimusta suurelle ihmisryhmälle kysymällä heiltä heidän mielipiteitään tietyistä aiheista.
Kysely ei onnistunut houkuttelemaan monia vastaajia. Silti näiden rajallisten vastausten perusteella nykyinen asiakastyytyväisyys on melko korkea. Laajempi kysely kioskien tiloissa on suositeltavaa.
Verkkokyselyä edistettiin sekä kioskin tiloissa että Lauttasaaren Facebook-ryhmässä tiedon keräämiseksi tutkimukseen. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä. Pääsyy tämän menetelmän valintaan oli kyky käyttää olemassa olevia teorioita kyselyyn liittyvien kysymysten valmisteluun. Myös kyky tehdä tutkimusta suurelle ihmisryhmälle kysymällä heiltä heidän mielipiteitään tietyistä aiheista.
Kysely ei onnistunut houkuttelemaan monia vastaajia. Silti näiden rajallisten vastausten perusteella nykyinen asiakastyytyväisyys on melko korkea. Laajempi kysely kioskien tiloissa on suositeltavaa.