Rakennusalan yrityksen sosiaalisen median strategia
Roine, Johanna (2024)
Roine, Johanna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521167
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521167
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda rakennusalan yritykselle sosiaalisen median strategia. Yrityksen tavoitteena on luoda tunnettuutta sosiaalisessa mediassa. Strategia luotiin Facebookiin ja Instagramiin, sillä ne ovat yrityksen tärkeimmät viestintäkanavat. Strategian lisäksi yritykselle luotiin vuoden mittainen markkinoinnin vuosikello tukemaan sosiaalisen median kanavien aktiivisuutta.
Strategian luomisessa käytettiin benchmarking-menetelmää. Benchmarkingiin valittiin kaksi saman alan yritystä, joiden toimintaa vertailtiin toimeksiantajayritykseen. Menetelmän tuloksia käytettiin apuna strategian luomisessa. Toiminnallisessa osuudessa tehtiin myös tiivistä yhteistyötä toimeksiantajayrityksen edustajan kanssa.
Opinnäytetyön tuloksena valmistui yrityksen tavoitteiden ja tarpeiden mukainen strategia. Tavoitteita tukemaan luotiin myös vuosikello. Strategian tarkoituksena on tarjota yritykselle selkeät suuntaviivat sosiaalisen median markkinointiin.
Strategian luomisessa käytettiin benchmarking-menetelmää. Benchmarkingiin valittiin kaksi saman alan yritystä, joiden toimintaa vertailtiin toimeksiantajayritykseen. Menetelmän tuloksia käytettiin apuna strategian luomisessa. Toiminnallisessa osuudessa tehtiin myös tiivistä yhteistyötä toimeksiantajayrityksen edustajan kanssa.
Opinnäytetyön tuloksena valmistui yrityksen tavoitteiden ja tarpeiden mukainen strategia. Tavoitteita tukemaan luotiin myös vuosikello. Strategian tarkoituksena on tarjota yritykselle selkeät suuntaviivat sosiaalisen median markkinointiin.