Audiovisuaalinen tuotanto brändin kehittämisessä
Tikkanen, Heikki (2024)
Tikkanen, Heikki
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060722121
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060722121
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee audiovisuaalisen tuotannon merkitystä brändille. Opinnäytetyön toteutus tapah-tuu Design Centerin toimeksiannosta, se on Savonian yrityspalveluihin kuuluva oppimisympäristönä toimiva yrityspalvelu. Opinnäytetyönkirjoittaja on työskennellyt Design Centerillä lukuvuoden 2021-2022, jonka aikana hänen päävastuualue oli audiovisuaalinen tuotanto. Audiovisuaalinen tuotanto on merkittävä osa Design Cen-terin projekteissa. Nykypäivänä yritykset tarvitsevat kuvia ja videoita erottuakseen markkinoilla.
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan audiovisuaalisen tuotannon merkitystä brändille, valo- ja videokuvauksen keinoin. Työssä selvitetään, miten laadukkaalla AV-tuotannolla voidaan vahvistaa brändin tunnettuutta ja us-kottavuutta. Työ sisältää teoriaa kuin käytännön ohjeita ymmärtämään brändin identiteettiä, audiovisuaalista tuotantoa, kameran asetuksia, valo- ja videokuvaamisen tärkeimpiä näkökulmia sekä projekteissa käytettyjä editointiohjelmia. Opinnäytetyössä keskitytää myös yhteen Design Center Projektiin.
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan audiovisuaalisen tuotannon merkitystä brändille, valo- ja videokuvauksen keinoin. Työssä selvitetään, miten laadukkaalla AV-tuotannolla voidaan vahvistaa brändin tunnettuutta ja us-kottavuutta. Työ sisältää teoriaa kuin käytännön ohjeita ymmärtämään brändin identiteettiä, audiovisuaalista tuotantoa, kameran asetuksia, valo- ja videokuvaamisen tärkeimpiä näkökulmia sekä projekteissa käytettyjä editointiohjelmia. Opinnäytetyössä keskitytää myös yhteen Design Center Projektiin.