Lisäarvoa asiakkaalle UGC-sisällöntuotantoyrittäjän toimintamallia kehittämällä : case: Tmi Rita Rajala
Rajala, Rita (2024)
Rajala, Rita
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022633
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022633
Tiivistelmä
Yritysten sosiaalisen median markkinoinnissa vallitsee uusi trendi: käyttäjien luomat UGC-videot (User Generated Content). Videot erottuvat sosiaalisen median markkinoinnissa autenttisemmalla ja samaistuttavammalla sisällöllään. Videoilla pyritään mm. tuomaan esille aitoa käyttökokemusta, vähemmän kaupallisten videoiden muodossa. UGC-sisällöntuotannosta on syntynyt ala, jolla käydään yritysten ja sisällöntuottajien välistä kauppaa.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli ratkaista yritykseni ongelmakohtia kohdentaessani UGC-sisältömarkkinoinnin kosmetiikkatuotealalle ja luoda kehitystarpeiden pohjalta uudistettu toimintamalli. Kehitystarpeisiin vastattiin tekemällä osaksi toimintamallia sisältösuunnitelma, asiakaspersoona- ja sisältötyyppikortti. Kehitetyn toimintamallin avulla yritykseni tarjoaa sujuvamman asiakaspolun ja tuottaa entistä enemmän lisäarvoa asiakkaille.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli ratkaista yritykseni ongelmakohtia kohdentaessani UGC-sisältömarkkinoinnin kosmetiikkatuotealalle ja luoda kehitystarpeiden pohjalta uudistettu toimintamalli. Kehitystarpeisiin vastattiin tekemällä osaksi toimintamallia sisältösuunnitelma, asiakaspersoona- ja sisältötyyppikortti. Kehitetyn toimintamallin avulla yritykseni tarjoaa sujuvamman asiakaspolun ja tuottaa entistä enemmän lisäarvoa asiakkaille.