Markkinointisuunnitelma B2B-verkkokaupalle : Case: Domus Classica Electro
Hyväri, Sointu (2020)
Hyväri, Sointu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423347
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423347
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön aiheena on markkinointisuunnitelma B2B-verkkokaupalle. Työn toimeksiantajana toimii Domus Classica Oy. Työn keskeinen tarkoitus on lisätä uuden B2B-verkkokaupan tunnettuutta markkinointisuunnitelman avulla. Kohdeyrityksellä on jo ennestään verkkokauppa, mutta sähköalan tuotteet kattavat niin suuren osan siitä, että yritys on nähnyt tarpeelliseksi perustaa uuden verkkokaupan ainoastaan näille tuotteille. Uusi verkkokauppa on suunnattu ainoastaan yritysasiakkaille. Kohdeyrityksen verkkokaupan markkinointiin erityistä haastetta tuo verkkokaupan suljettu näkyvyys, sillä sisältö on saatavilla ainoastaan tunnusten kautta. Tämä opinnäytetyön viitekehys muodostuu sekä teoreettisesta- että toiminnallisesta osiosta. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu sekä markkinoinnin käsitteistöstä, että digitaalisen markkinoinnin osa-alueista. Opinnäytetyö sisältää perustiedot kohdeyrityksestä, Domus Classicasta sekä uudesta Domus Classica Electro-verkkokaupasta. Työn toiminnallinen osuus kattaa markkinointisuunnitelman, jonka avulla yrityksen oli tarkoitus saada käytännössä toteutettavia keinoja markkinoinnin toteuttamiselle uuden verkkokaupan osalta. Opinnäytetyön lopputulemana muodostui kattava kokonaisuus eri markkinoinnin keinoja uudelle verkkokaupalle sekä vuosikello vuodelle 2021.
Lähteinä opinnäytetyössä on käytetty alan kirjallisuutta sekä luotettavia aiheeseen liittyviä verkkosivustoja. Lisäksi tiedonkeruussa on hyödynnetty toimitusjohtajan haastattelua, lähinnä taustatietojen kartoittamisen osalta.
Lähteinä opinnäytetyössä on käytetty alan kirjallisuutta sekä luotettavia aiheeseen liittyviä verkkosivustoja. Lisäksi tiedonkeruussa on hyödynnetty toimitusjohtajan haastattelua, lähinnä taustatietojen kartoittamisen osalta.