LinkedIn-strategian tekeminen Kankaisten Golfille
Vartiainen, Oona (2024)
Vartiainen, Oona
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423333
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061423333
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda LinkedIn-strategia ja LinkedIn-markkinointisuunnitelma toimeksiantajana toimivalle Kankaisten Golfille. Tavoitteena oli, että LinkedIn-strategian avulla markkinointitoimenpiteet LinkedInissä olisivat suunnitelmallisia ja toimeksiantajan b2b-markkinoinnin tavoitteiden mukaisia.
Työn teoriaosiossa tarkasteltiin b2b-markkinointia sosiaalisessa mediassa ja erityisesti LinkedInissä sekä LinkedIn-strategian ja -markkinointisuunnitelman tekemisen keskeisiä vaiheita.
Tavoitteiden ja nykytilan kartoittamiseksi haastateltiin toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajaa sekä tehtiin kilpailijavertailua benchmarking-menetelmällä suomalaisten golfklubien LinkedInin käytöstä. Tavoitteiden asettamiseen käytettiin RACE-mallia ja SMART-tekniikkaa. LinkedInmarkkinointisuunnitelmaa varten haastateltiin neljää markkinoinnin ammattilaista sosiaalisen median b2b-markkinoinnista.
Työn tulokseksi saatiin LinkedIn-strategia ja -markkinointisuunnitelma sekä sisältösuunnitelma LinkedIniin yhdelle kuukaudelle, joka toimii sisältösuunnitelmapohjana. Valmis työ on mahdollista ottaa käyttöön heti.
Työn teoriaosiossa tarkasteltiin b2b-markkinointia sosiaalisessa mediassa ja erityisesti LinkedInissä sekä LinkedIn-strategian ja -markkinointisuunnitelman tekemisen keskeisiä vaiheita.
Tavoitteiden ja nykytilan kartoittamiseksi haastateltiin toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajaa sekä tehtiin kilpailijavertailua benchmarking-menetelmällä suomalaisten golfklubien LinkedInin käytöstä. Tavoitteiden asettamiseen käytettiin RACE-mallia ja SMART-tekniikkaa. LinkedInmarkkinointisuunnitelmaa varten haastateltiin neljää markkinoinnin ammattilaista sosiaalisen median b2b-markkinoinnista.
Työn tulokseksi saatiin LinkedIn-strategia ja -markkinointisuunnitelma sekä sisältösuunnitelma LinkedIniin yhdelle kuukaudelle, joka toimii sisältösuunnitelmapohjana. Valmis työ on mahdollista ottaa käyttöön heti.