Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

The role of email marketing

Holappa, Hanna (2021)

 
Avaa tiedosto
holappa_hanna.pdf (905.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Holappa, Hanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061723534
Tiivistelmä
This thesis is commissioned by an anonymous start-up company. The commissioner company is an internationally operating company that provides technology solutions and related product development services. The commissioner company is looking for new customers for its new solutions and products through digital marketing. During the year 2020 and Spring period 2021, the commissioner company decided to implement email marketing campaigns to increase their new customer acquisition.

The goal of this thesis is to discuss what kind of a role email marketing has in new customer acquisition and answer to the four supporting research sub-questions. The objective of this thesis is to analyse the outcomes of the email marketing campaigns and to draw conclusions based on the results.

Based on the conclusions of the email marketing campaign results, the final goal is to suggest improvements regarding the commissioner company’s digital marketing communication functions. The improvement suggestions will help the commissioner company to do more targeted and efficient digital marketing in the future. This will lead to building stronger and sustainable customer relationships. Also, the company's resources have been considered for them to implement realistic improvement suggestions.

The used research methods are both quantitative and qualitative. The used data collection methods are observations and an interview. In addition to these, the author has used high-quality and topical references. The theoretical sections consist of the basic concepts of marketing and digital marketing. The key sections consist concepts of digital marketing communication and new customer acquisition. Supported by this theory, the improvement suggestions regarding the commissioner company’s digital marketing communication functions will be presented.
 
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on anonyymi startup-yritys. Toimeksiantaja on kansainvälisesti toimiva yritys, joka tarjoaa teknologiaratkaisuja sekä niihin liittyviä tuotekehityspalveluja. Yritys on etsimässä uusia asiakkaita uusille ratkaisuilleen ja tuotteilleen digitaalisen markkinoinnin kautta. Vuoden 2020 sekä vuoden 2021 kevään aikana toimeksiantaja yritys päätti toteuttaa sähköpostimarkkinointikampanjoita, jotta uusia asiakkaita löydettäisiin.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on pohtia sähköpostimarkkinoinnin roolia uusasiakashankinnassa ja vastata päätutkimuskysymyksen neljään alakysymykseen. Tämän opinnäytetyön päämäärä on analysoida sähköpostimarkkinointikampanjoiden tuloksia ja tehdä johtopäätöksiä pohjautuen tuloksiin.

Pohjautuen sähköposti markkinointikampanjoiden tulosten perusteella tehtyihin johtopäätöksiin, viimeinen tavoite on ehdottaa parannuksia koskien toimeksiantajan digitaalisen markkinointi viestinnän toimintoja. Nämä ehdotukset parantavat toimeksiantajan yrityksen mahdollisuuksia luoda kohdennetumpaa ja tehokkaampaa digitaalista markkinointia tulevaisuudessa. Tämä johtaa lisääntyviin kohtaamisiin potentiaalisten asiakkaiden kanssa luoden mahdollisuuksia uusiin asiakassuhteisiin. Lisäksi yrityksen resurssit on otettu huomioon realististen parannusehdotusten toteuttamiseksi

Tutkimusmenetelminä on käytetty kvalitatiivista ja kvantitatiivista tutkimusta. Tiedonkeruun menetelminä on käytetty ovat havainnointia ja haastattelua. Näiden lisäksi kirjoittaja on käyttänyt korkealaatuisia ja ajankohtaisia viitteitä. Teoreettiset kohdat koostuvat markkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin peruskäsitteistä. Keskeiset kohdat käsittelevät digitaalisen markkinointiviestinnän käsitteet ja uusiasiakashankinnan. Edellä mainitun teorian tueksi esitellään toimeksiantajan digitaalisen markkinoinnin viestintätoimintoja koskevia parannusehdotuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste