Pienyrittäjän kotisivut
Similä, Ilari (2021)
Similä, Ilari
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061723516
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061723516
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään eri kotisivualustojen sopivuutta pienyrittäjille. Kotisivut ovat yksi tärkeimmistä välineistä tuoda yritystä esille. Menestyvä yritys tarvitsee kotisivut, joilla se luo mielikuvan asiakkailleen. Suomessa on tuhansia pienyrittäjiä, joilta kotisivut puuttuvat kokonaan tai ne eivät palvele niiden tarkoitusta. Yrittäjälle on yhä tärkeämpää löytyä internetistä, koska sanomalehtien tilauskannat vähenevät ja myös muun printtimainonnan määrä on laskussa. Nämä perinteiset mainonnan keinot eivät tavoita enää tarpeeksi laajaa asiakaskuntaa.
Yrittäjä voi tehdä kotisivunsa itse tai ulkoistaa niiden tekemisen, ja tässä opinnäytetyössä keskitytään itsetehtäviin kotisivuihin. Toimeksiantajaa työllä ei ole, vaan työn tavoite on auttaa pienyrittäjiä löytämään itselleen sopivimman kotisivualustan, sekä ohjeistaa, mitä ammattimaisesti toteutetut kotisivut pitävät sisällään.
Tutkimusmenetelmänä käytetään vertailu kolmen kotisivualustan kesken, perustuen niiden teknisiin tietoihin, palveluihin ja hintoihin. Aineistona käytetään palvelun tarjoajien antamia tietoja, palveluehtoja ja hinnastoja. Vertailussa jaetaan pisteitä eri kategorioissa, jotka edustavat tärkeimpiä kriteereitä kotisivueditoria valittaessa.
Tutkimuksen tuottamat tulokset perustuvat vertailusta saatuihin pisteisiin ja arvioihin, jotka ohjaavat yrittäjää valitsemaan itselleen sopivimman vaihtoehdon. Kaikki vertailussa käytetyt kotisivualustat edustavat ominaisuuksiltaan yrittäjälle sopivia ratkaisuja ja absoluuttista voittajaa vertailussa ei ole. Tulokset ovat kauttaaltaan tasaisia ja yrittäjän valintaan vaikuttaa enemmän hänen toimialansa tai liiketoimintansa laajuus.
Yrittäjä voi tehdä kotisivunsa itse tai ulkoistaa niiden tekemisen, ja tässä opinnäytetyössä keskitytään itsetehtäviin kotisivuihin. Toimeksiantajaa työllä ei ole, vaan työn tavoite on auttaa pienyrittäjiä löytämään itselleen sopivimman kotisivualustan, sekä ohjeistaa, mitä ammattimaisesti toteutetut kotisivut pitävät sisällään.
Tutkimusmenetelmänä käytetään vertailu kolmen kotisivualustan kesken, perustuen niiden teknisiin tietoihin, palveluihin ja hintoihin. Aineistona käytetään palvelun tarjoajien antamia tietoja, palveluehtoja ja hinnastoja. Vertailussa jaetaan pisteitä eri kategorioissa, jotka edustavat tärkeimpiä kriteereitä kotisivueditoria valittaessa.
Tutkimuksen tuottamat tulokset perustuvat vertailusta saatuihin pisteisiin ja arvioihin, jotka ohjaavat yrittäjää valitsemaan itselleen sopivimman vaihtoehdon. Kaikki vertailussa käytetyt kotisivualustat edustavat ominaisuuksiltaan yrittäjälle sopivia ratkaisuja ja absoluuttista voittajaa vertailussa ei ole. Tulokset ovat kauttaaltaan tasaisia ja yrittäjän valintaan vaikuttaa enemmän hänen toimialansa tai liiketoimintansa laajuus.