Digitaalinen markkinointisuunnitelma verkkokaupalle
Rimpiläinen, Joonas (2021)
Rimpiläinen, Joonas
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061723490
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061723490
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda selkeä, konkreettisia ideoita tarjoava kustannustehokas digitaalinen markkinointisuunnitelma rakennustarvikkeita maahantuovan Caupo Group Oy:n perustettavalle verkkokaupalle. Tällä hetkellä Caupo Group Oy myy tuotteitaan ainoastaan jälleen-myyjille, mutta verkkokaupan on tarkoitus täydentää myyntiverkostoa myös loppukäyttäjille itsenäisenä jälleenmyyjänä. Allekirjoittanut on työskennellyt Caupo Group Oy:n palveluksessa useita vuosia, joten olen kerryttänyt hyvän tietoperustan toimeksiantajayrityksestä ja alasta.
Tavoitteena opinnäytetyössä on luoda digitaalinen markkinointisuunnitelma, jolla päästään asetettuihin tavoitteisiin, joita ovat 10% vuosittainen myynnin kasvu, sekä tuotemerkkien tunnettuuden kasvattaminen.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu suurimmaksi osaksi luotettavista verkkolähteistä, omista kokemuksista, ja muutamasta kirjallisesta lähteestä. Lähteiden tuoreuteen on kiinnitetty erityistä huomiota digitaalisen markkinoinnin tietoperustaa rakentaessa. Opinnäytetyö rakentuu kahteen osaan, tietoperustaan ja itse markkinointisuunnitelmaan.
Tämän opinnäytetyön tuloksena saavutettiin selkeä ja käyttökelpoinen rakennusalan tuotteiden verkkokaupalle räätälöity digitaalinen markkinointisuunnitelma, jota voidaan alkaa toteuttamaan verkkokaupan kehityksen edetessä pidemmälle. Suunnitelma sisältää paljon konkreettisia toimenpiteitä kanavoittain, jotka ovat suunniteltu kustannustehokkaiksi sekä helposti toteutettaviksi. The purpose of this thesis is to create digital marketing plan for Caupo Group Oy’s new B2B e-commerce. Caupo Group Oy is importer of building and industrial chemicals and tapes, located in Oulu. The company is currently selling only to retailers, but new e-commerce will also sell Caupo Group Oy’s products to end users like construction companies as well.
The goal of this thesis is to create a working cost effective digital marketing plan with a lot of concrete marketing measures easy to put in action to reach set goals, which are 10% yearly in-crease in sales and increasing Caupo Group Oy’s brand awareness at the same time.
The thesis’ knowledge base consists of many up-to-date online sources, experience of the author and relevant up-to-date book sources. The thesis consists of two parts, the knowledge base and the actual digital marketing plan.
As a result of this thesis is very clear and cost-effective digital marketing plan with a lot of concrete marketing measures for new B2B-ecommerce.
Tavoitteena opinnäytetyössä on luoda digitaalinen markkinointisuunnitelma, jolla päästään asetettuihin tavoitteisiin, joita ovat 10% vuosittainen myynnin kasvu, sekä tuotemerkkien tunnettuuden kasvattaminen.
Opinnäytetyön tietoperusta koostuu suurimmaksi osaksi luotettavista verkkolähteistä, omista kokemuksista, ja muutamasta kirjallisesta lähteestä. Lähteiden tuoreuteen on kiinnitetty erityistä huomiota digitaalisen markkinoinnin tietoperustaa rakentaessa. Opinnäytetyö rakentuu kahteen osaan, tietoperustaan ja itse markkinointisuunnitelmaan.
Tämän opinnäytetyön tuloksena saavutettiin selkeä ja käyttökelpoinen rakennusalan tuotteiden verkkokaupalle räätälöity digitaalinen markkinointisuunnitelma, jota voidaan alkaa toteuttamaan verkkokaupan kehityksen edetessä pidemmälle. Suunnitelma sisältää paljon konkreettisia toimenpiteitä kanavoittain, jotka ovat suunniteltu kustannustehokkaiksi sekä helposti toteutettaviksi.
The goal of this thesis is to create a working cost effective digital marketing plan with a lot of concrete marketing measures easy to put in action to reach set goals, which are 10% yearly in-crease in sales and increasing Caupo Group Oy’s brand awareness at the same time.
The thesis’ knowledge base consists of many up-to-date online sources, experience of the author and relevant up-to-date book sources. The thesis consists of two parts, the knowledge base and the actual digital marketing plan.
As a result of this thesis is very clear and cost-effective digital marketing plan with a lot of concrete marketing measures for new B2B-ecommerce.