Myyntityön nykytila ja haasteet pankin asiakastapaamisissa toimihenkilön näkökulmasta
Huhtamäki, Ella (2024)
Huhtamäki, Ella
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823656
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823656
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli selvittää, miten toimihenkilöt toimivat pankin asiakastapaamisissa ja mitä haasteita he kokevat myynnin näkökulmasta. Työ tehtiin, jotta pankki saa selkeämmän käsityksen myynnin tämänhetkisestä tilanteesta.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Yhteensä 12:lle pankin toimihenkilölle lähetettiin kyselylomake, jossa oli avoimia kysymyksiä. Vastauksia saatiin kuudelta toimihenkilöltä.
Tuloksista voidaan päätellä, että toimihenkilöiden toimintatavat pankin asiakastapaamisissa eroavat osittain toisistaan. Kyselyn tulosten perusteella pankilla ei ole selkeää toimintatapaa asiakastapaamisiin. Myynnin haasteista ajan puute nousi eniten esille. Sääntely, asiakkaan tilanne ja toimihenkilön oma asenne nousivat myös vastauksissa esille. Myynnissä esiintyvät haasteet osittain selittävät asiakastapaamisten erilaisuutta.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Yhteensä 12:lle pankin toimihenkilölle lähetettiin kyselylomake, jossa oli avoimia kysymyksiä. Vastauksia saatiin kuudelta toimihenkilöltä.
Tuloksista voidaan päätellä, että toimihenkilöiden toimintatavat pankin asiakastapaamisissa eroavat osittain toisistaan. Kyselyn tulosten perusteella pankilla ei ole selkeää toimintatapaa asiakastapaamisiin. Myynnin haasteista ajan puute nousi eniten esille. Sääntely, asiakkaan tilanne ja toimihenkilön oma asenne nousivat myös vastauksissa esille. Myynnissä esiintyvät haasteet osittain selittävät asiakastapaamisten erilaisuutta.