Markkinointisuunnitelma Kylätien Talli Oy:lle
Juntunen, Josefiina (2024)
Juntunen, Josefiina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823624
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061823624
Tiivistelmä
Tässä kehittämistyössä luotiin markkinointisuunnitelma ja markkinoinnin vuosikello Kylätien Talli Oy:lle. Työn tavoitteena oli saada yrityksen markkinointiin selkeyttä, jatkuvuutta ja laatua. Nämä tavoitteet saavuttamalla haluttiin lisätä yrityksen tunnettuutta ja asiakasmäärää.
Tietoperustassa käsiteltiin markkinoinnin käsitettä, digimarkkinointia sekä markkinointisuunnitelmaa. Tietoperustassa perehdyttiin myös yrityksen käytössä oleviin digitaalisen markkinoinnin alustoihin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa tehtiin markkinointisuunnitelma ja markkinoinnin vuosikello toimeksiantajayritykselle. Markkinointisuunnitelmassa keskityttiin digitaaliseen markkinointiin ja yrityksen käyttämiin sosiaalisen median kanaviin. Osana markkinointisuunnitelmaa yritykselle luotiin TikTok-tili. Markkinointisuunnitelmaan haettiin tietoa yrityksen sosiaalisen median alustojen datasta sekä yrityksen asiakkaille lähetetystä kyselystä. Kysely oli asiakastyytyväisyyskysely, jota laajennettiin markkinointisuunnitelmaa varten sisältämään markkinointiin liittyviä kysymyksiä.
Työn avulla saavutettiin toimeksiantajan tavoitteet järjestelmällisestä markkinoinnista, lisänäkyvyydestä sekä uusien asiakkaiden hankinnasta. Suunnitelmallisemman markkinoinnin avulla toimeksiantajan resursseja säästyi, ja niitä voidaan jatkossa suunnata kiireellisimpiin työtehtäviin.
Tietoperustassa käsiteltiin markkinoinnin käsitettä, digimarkkinointia sekä markkinointisuunnitelmaa. Tietoperustassa perehdyttiin myös yrityksen käytössä oleviin digitaalisen markkinoinnin alustoihin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa tehtiin markkinointisuunnitelma ja markkinoinnin vuosikello toimeksiantajayritykselle. Markkinointisuunnitelmassa keskityttiin digitaaliseen markkinointiin ja yrityksen käyttämiin sosiaalisen median kanaviin. Osana markkinointisuunnitelmaa yritykselle luotiin TikTok-tili. Markkinointisuunnitelmaan haettiin tietoa yrityksen sosiaalisen median alustojen datasta sekä yrityksen asiakkaille lähetetystä kyselystä. Kysely oli asiakastyytyväisyyskysely, jota laajennettiin markkinointisuunnitelmaa varten sisältämään markkinointiin liittyviä kysymyksiä.
Työn avulla saavutettiin toimeksiantajan tavoitteet järjestelmällisestä markkinoinnista, lisänäkyvyydestä sekä uusien asiakkaiden hankinnasta. Suunnitelmallisemman markkinoinnin avulla toimeksiantajan resursseja säästyi, ja niitä voidaan jatkossa suunnata kiireellisimpiin työtehtäviin.