Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Lisämyynti osana rengasliikkeen myyntiprosessia

Valtonen, Teemu; Mattila, Otto (2024)

 
Avaa tiedosto
Mattila_Valtonen.pdf (906.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Valtonen, Teemu
Mattila, Otto
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024072424010
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä tutkitaan myyntityötä yleisellä tasolla, keskittyen erityisesti lisämyynnin parantamiseen. Toimeksiantajana toimii VarsinaisSuomessa toimiva case-yritys, joka tarjoaa autojen rengaspalveluita useilla alueen toimipisteillä. Tavoitteena on selvittää, miksi yrityksen lisämyynti ei ole ollut riittävän tuottavaa ja mitkä tekijät tähän vaikuttavat.

Opinnäytetyössä käsitellään myyntityön eri vaiheita, myyjän ominaisuuksia sekä lisämyynnin edistämiseen liittyviä menetelmiä. Case-yrityksen myyjille suoritettiin kysely Webropol-alustalla, jossa selvitettiin heidän tietoisuuttaan lisämyynnistä ja tarvittavista myyntitaitoista. Kyselyyn osallistui yhteensä 13 myyjää. Tulosten analysointi tapahtui yrityksen toimitusjohtajan kanssa, jossa käytiin läpi kyselyn tulokset ja keskusteltiin mahdollisista kehityskohteista.

Toimeksiantajan kanssa sovittiin, että yritys käy läpi opinnäytetyössä esitetyt kehitysehdotukset ja toteuttaa niitä. Myöhemmin arvioidaan kehitysehdotusten hyödyllisyys pidemmällä aikavälillä. Tällä hetkellä ei ole vielä tuloksia tästä prosessista, sillä se vaatii aikaa esimerkiksi myyntien seurannan ja palautekyselyn myyjille. Opinnäytetyössä hyödynnettiin ChatGPT:tä, myyntikirjallisuutta sekä muita sähköisiä lähteitä (Myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten www-sivut 2014).
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste