Markkinatutkimus uuden tuotteen kehityksen tueksi
Rantanen, Eemil; Ryyppö, Tuomas (2024)
Rantanen, Eemil
Ryyppö, Tuomas
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024072924029
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024072924029
Tiivistelmä
Tuhannet uudet opiskelijat aloittavat opintonsa joka vuosi ja haalarit kuuluvat useimmille olennaisesti opiskelijaelämään. Tarpeena oli kartoittaa opiskelijoiden mahdollista kiinnostusta ekologisiin ja vastuullisesti valmistettuihin haalareihin ja selvittää näiden arvojen vaikutusta hankintapäätökseen.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia opiskelijahaalareiden markkinaa toimeksiannon johdosta markkinatutkimuksen muodossa. Tutkimuksen on tarkoitus selvittää kuluttajien tarpeita ja käyttäytymistä uuden tuotteen tuotekehityksen tueksi. Opinnäytetyön kyselytutkimus suunnattiin ainejärjestöille ja toteutettiin sähköpostikyselynä. Tutkimus tuotti vastauksia yhteensä 22:lta ainejärjestöltä. Aihe käsittelee markkinaa erityisesti toimeksiantajan arvolupauksen mukaisesti ekologisuuden ja eettisyyden näkökulmasta.
Yritys X on erikoistunut ekologisiin tuotteisiin ja heidän suurin asiakassegmenttinsä on korkeakouluopiskelijat. Yritys X tahtoi selvittää opiskelijoilta heidän mielestään tärkeimpiä opiskelijahaalareiden ominaisuuksia.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia opiskelijahaalareiden markkinaa toimeksiannon johdosta markkinatutkimuksen muodossa. Tutkimuksen on tarkoitus selvittää kuluttajien tarpeita ja käyttäytymistä uuden tuotteen tuotekehityksen tueksi. Opinnäytetyön kyselytutkimus suunnattiin ainejärjestöille ja toteutettiin sähköpostikyselynä. Tutkimus tuotti vastauksia yhteensä 22:lta ainejärjestöltä. Aihe käsittelee markkinaa erityisesti toimeksiantajan arvolupauksen mukaisesti ekologisuuden ja eettisyyden näkökulmasta.
Yritys X on erikoistunut ekologisiin tuotteisiin ja heidän suurin asiakassegmenttinsä on korkeakouluopiskelijat. Yritys X tahtoi selvittää opiskelijoilta heidän mielestään tärkeimpiä opiskelijahaalareiden ominaisuuksia.