Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Palkitseminen B2C myynnin edistämisessä: minkä palkkamallin myyjä valitsisi?

Eskelinen, Jerry (2024)

 
Avaa tiedosto
Eskelinen_Jerry.pdf (1.259Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Eskelinen, Jerry
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100826215
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan palkitsemisen vaikutusta B2C-myynnin edistämiseen myyjän näkökulmasta. Tutkimuksen päämääränä oli selvittää ja analysoida palkkioiden roolia myyjien työmotivaatiossa. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena käyttäen haastatteluja ja kyselylomaketta. Tavoitteena oli arvioida palkitsemisjärjestelmän tehokkuutta ja sen vaikutusta työmotivaatioon. Tutkimuksen avulla yritykset voivat hankkia tietoa siitä, kuinka hyvin palkitsemisjärjestelmä toimii henkilöstön näkökulmasta.

Palkitsemisen merkitystä motivaatioon selvitettiin kysymällä myyntialan työntekijöiltä heidän käytössään olevasta palkitsemisjärjestelmästä. Tämän jälkeen suoritin haastatteluja sekä nykyisten että entisten myyjien kanssa. Haastateltavat valikoituivat vapaaehtoisesti ja valintaprosessissa hyödynnettiin eri alojen myyjien kokemuksia.

Tutkimusmenetelminä käytettiin haastatteluja ja kyselylomaketta, joissa kaikissa vastaajat vastasivat samoihin kysymyksiin. Opinnäytetyössä käsitellään erilaisten palkitsemismuotojen etuja ja heikkouksia. Pyrin yhdistämään teorian käytännön esimerkkeihin mahdollisimman konkreettisesti.

Työn aikana tutustuttiin myös ajankohtaiseen aiheeseen, jossa provisiopohjainen palkkaus ohjasi myyjiä epäeettiseen myyntiin. Pyrin tarjoamaan tähän ongelmaan ratkaisuja tradenomi opintojen teoreettisen perustan avulla. Tutkimuksen tuloksena havaittiin, että suosituin palkitsemismuoto myyjän näkökulmasta on yhdistelmäpalkkaus, jossa yhdistyvät provisio- ja kiinteäpalkka.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste