Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Opettajan ohjauksen merkitys harjoittelussa: kyselytutkimus hoitotyön opiskelijoiden kokemuksista

Jaara, Anu; Hannus, Anne; Myllykangas, Kirsi (2024)

Avaa tiedosto
Oamk_Journal_94_2024.pdf (935.3Kt)
Lataukset: 


Jaara, Anu
Hannus, Anne
Myllykangas, Kirsi
Oulun ammattikorkeakoulu
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024100976895
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä tehdyn tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Oulun ammattikorkeakoulun hoitotyön opiskelijoiden kokemuksia opettajalta saadusta ohjauksesta käytännön harjoitteluissa. Suurin osa vastaajista koki opettajan kanssa käydyt ohjauskeskustelut tärkeiksi ja merkitykselliseksi. Pieni osa vastaajista ei kaivannut ohjauskeskusteluita lainkaan. Vastauksissa korostui kannustuksen, tuen ja opettajan tavoitettavuuden merkitys. Ohjauskeskusteluiden toivottiin olevan joustavia ja yksilöllisiä. Aineisto kerättiin Webropol-kyselylomakkeella Oulaisten kampuksen hoitotyön opiskelijoilta (n=21) ja vastaukset analysoitiin sisällönanalyysimenetelmällä. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää jatkossa ohjauskeskusteluiden sisältöä ja rakennetta suunniteltaessa.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste