TikTokin hyödyntäminen second hand yrityksen-markkinoinnissa
Entola, Iiris (2024)
Entola, Iiris
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112730774
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112730774
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona second hand -toimialan yritykselle, Yritys X:lle ja sen tavoitteena oli tutkia sekä kartoittaa keinoja, joilla yrityksen TikTok-tiliä voitai siin kasvattaa tehokkaasti. Tuloksena syntyi useita kehittämiskeinoja, joiden avulla Yritys X:llä on mahdollisuus aloittaa TikTok-markkinointi tehokkaasti ja saavuttaa tuloksia pitkällä aikavälillä.
Kehittämistyön menetelminä tässä opinnäytetyössä käytettiin benchmarking-analyysia, jossa tarkasteltiin neljää yritystä, joista kolme toimii samalla toimialalla ja yksi eri toimialalla. Benchmarking-tutkimusta täydensi SWOT-analyysi, jonka avulla Yritys X voi myös jatkossa arvioida omia vahvuuksiaan, heikkouksiaan, mahdollisuuksiaan ja uhkiaan TikTok-markkinoinnissaan.
Kehittämisehdotukset sisältävät muun muassa sisällön monipuolistamisen, julkaisutiheyden lisäämisen ja vaikuttajayhteistöiden hyödyntämisen. Näiden ehdotusten avulla Yritys X voi pa rantaa näkyvyyttään ja sitouttaa asiakkaitaan entistä paremmin yrityksen toimintaan. Näiden kehittämiskeinojen käyttöönotto mahdollistaa yritys X:n menestymisen nopeasti muuttuvassa sosiaalisen median ympäristössä.
Kehittämistyön menetelminä tässä opinnäytetyössä käytettiin benchmarking-analyysia, jossa tarkasteltiin neljää yritystä, joista kolme toimii samalla toimialalla ja yksi eri toimialalla. Benchmarking-tutkimusta täydensi SWOT-analyysi, jonka avulla Yritys X voi myös jatkossa arvioida omia vahvuuksiaan, heikkouksiaan, mahdollisuuksiaan ja uhkiaan TikTok-markkinoinnissaan.
Kehittämisehdotukset sisältävät muun muassa sisällön monipuolistamisen, julkaisutiheyden lisäämisen ja vaikuttajayhteistöiden hyödyntämisen. Näiden ehdotusten avulla Yritys X voi pa rantaa näkyvyyttään ja sitouttaa asiakkaitaan entistä paremmin yrityksen toimintaan. Näiden kehittämiskeinojen käyttöönotto mahdollistaa yritys X:n menestymisen nopeasti muuttuvassa sosiaalisen median ympäristössä.