Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ripsienpidennysyritykselle
Karlsson, Peppi (2024)
Karlsson, Peppi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120131692
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120131692
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma yritykselle, joka tekee ripsienpidennyksiä. Tarve markkinointisuunnitelmalle syntyi yrityksen halusta tehdä sosiaalisen median markkinoinnista säännöllisempää sekä laadukkaampaa, jotta useammat uudet asiakkaat löytäisivät yrityksen.
Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tietopohjaosuudessa käsitellään sosiaalisen median markkinointia yleisesti, sekä syvennytään eri sosiaalisen median kanaviin. Tietoperusta pohjautuu Internet-lähteisiin sekä sosiaalisen median markkinoinnin kirjallisuuteen. Markkinointisuunnitelma aloitettiin lähtötilanneanalyysista, jonka pohjalta laadittiin toimenpiteet sosiaalisen median markkinoinnin parantamiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinoinnin vuosisuunnitelma, jossa keskityttiin yrityksen valitsemiin sosiaalisiin kanaviin. Vuosisuunnitelma antaa yritykselle valmiita julkaisuideoita, ja auttaa näin yritystä pysymään aktiivisena sosiaalisessa mediassa. The objection of this thesis was to create a social media marketing plan for a company in lash extension business. The company needed a marketing plan to make its social media marketing more consistent and better quality, for it to make new clients.
This is a functional thesis, and in the theoretical framework marketing in social media and the different platforms in social media are introduced more in detail. The basis of the theoretical framework comes from various Internet sources and literature about marketing in social media. The marketing plan is based on a baseline analysis of the company.
The result of this thesis was a marketing year plan, that focuses on the social media platforms that the company chose to use. A year plan helps the company to stay active on social media.
Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tietopohjaosuudessa käsitellään sosiaalisen median markkinointia yleisesti, sekä syvennytään eri sosiaalisen median kanaviin. Tietoperusta pohjautuu Internet-lähteisiin sekä sosiaalisen median markkinoinnin kirjallisuuteen. Markkinointisuunnitelma aloitettiin lähtötilanneanalyysista, jonka pohjalta laadittiin toimenpiteet sosiaalisen median markkinoinnin parantamiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinoinnin vuosisuunnitelma, jossa keskityttiin yrityksen valitsemiin sosiaalisiin kanaviin. Vuosisuunnitelma antaa yritykselle valmiita julkaisuideoita, ja auttaa näin yritystä pysymään aktiivisena sosiaalisessa mediassa.
This is a functional thesis, and in the theoretical framework marketing in social media and the different platforms in social media are introduced more in detail. The basis of the theoretical framework comes from various Internet sources and literature about marketing in social media. The marketing plan is based on a baseline analysis of the company.
The result of this thesis was a marketing year plan, that focuses on the social media platforms that the company chose to use. A year plan helps the company to stay active on social media.