Yksityisyrittäjän markkinointistrategia : sisustussuunnittelu Lillavilla
Westerman, Emma (2024)
Westerman, Emma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533245
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533245
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointistrategia Joensuussa toimivalle sisustussuunnittelutoimisto Lillavillalle. Työn tavoitteena on auttaa yksityisyritystä erottumaan kilpailijoista ja saavuttamaan kohderyhmänsä tehokkaasti erityisesti sosiaalisessa mediassa. Markkinointistrategia perustuu orgaaniseen mainontaan, sillä toimeksiantajalla ei ole markkinointibudjettia.
Työn päätavoitteena oli tunnistaa Lillavillan erottuvuustekijät ja rakentaa B2C-markkinointistrategia, joka hyödyntää orgaanista näkyvyyttä ja sitouttaa asiakkaita sosiaalisen median avulla. Markkinointistrategian suunnittelussa hyödynnettiin laadullista kilpailija-analyysiä ja asiakasymmärrystä, joiden pohjalta luotiin sisältö- ja kanavavalinnat sekä aikataulutettiin toimenpiteet vuosikellon mukaisesti.
Strategia antaa Lillavillalle suunnitelmallisen pohjan toteuttaa markkinointia, joka tukee yrityksen arvoja ja liiketoimintatavoitteita. Yksinkertainen ja kohdennettu sisältöstrategia voi vahvistaa Lillavillan asemaa kuluttajamarkkinoilla ja kasvattaa sen näkyvyyttä ilman merkittäviä taloudellisia resursseja.
Työn päätavoitteena oli tunnistaa Lillavillan erottuvuustekijät ja rakentaa B2C-markkinointistrategia, joka hyödyntää orgaanista näkyvyyttä ja sitouttaa asiakkaita sosiaalisen median avulla. Markkinointistrategian suunnittelussa hyödynnettiin laadullista kilpailija-analyysiä ja asiakasymmärrystä, joiden pohjalta luotiin sisältö- ja kanavavalinnat sekä aikataulutettiin toimenpiteet vuosikellon mukaisesti.
Strategia antaa Lillavillalle suunnitelmallisen pohjan toteuttaa markkinointia, joka tukee yrityksen arvoja ja liiketoimintatavoitteita. Yksinkertainen ja kohdennettu sisältöstrategia voi vahvistaa Lillavillan asemaa kuluttajamarkkinoilla ja kasvattaa sen näkyvyyttä ilman merkittäviä taloudellisia resursseja.