Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Brändistrategia digimarkkinointitoimistolle

Ojanperä, Erno (2024)

 
Avaa tiedosto
Erno Ojanpera.pdf (210.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Ojanperä, Erno
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120533394
Tiivistelmä
Yritysten markkinointi on viime vuosina muuttunut ja siirtynyt enemmän ja enemmän kohti digimarkkinointia. Digimarkkinoinnin alalla kilpailu on kovaa, sillä alan huippuosaajia löytyy useita. Erityisesti B2B liiketoiminnassa digitaalisen markkinoinnin palvelujen tarjonta on laajaa. Tällöin kilpailijoiden joukosta on tärkeää pystyä erottautumaan edukseen. Vahva brändi ja sen kehittämiseen laadittu strategia ovat olennainen osa menestyksen avaimia.

Tämä opinnäytetyö on laadullinen kehittämistyö, jonka taustalla on työn toimeksiantajan, Aihio Digital Oy:n tarve ja halu kehittää nuoren yrityksen toimintaa ja markkinointia osana sen nopeaa kasvua. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle kirjallinen brändistrategia, jota yrityksessä voitaisiin käyttää hyödyksi markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa sekä myynnin toteuttamisessa. Brändistrategialla pyrittiin edistämään myös yrityksen brändin rakentamista ja vahvistamista.

Työn tietoperusta käsittelee yrityksen brändiä, brändistrategiaa sekä B2B-markkinointia. Lähestyin tätä kehittämistyötä tapaustutkimuksena käyttäen tutkimuksellisen kehittämisen menetelmiä. Työn keskeisin menetelmätapa oli toimeksiantajan sekä yritysasiakkaiden teemahaastattelu. Työn aineisto koostuu teemahaastatteluiden vastauksista sekä kahdesta analyysimallista: SWOT-analyysistä ja Porterin viiden kilpailuvoiman mallista.

Työn lopputuotoksena oli kirjallinen 10 kohdan brändistrategia toimeksiantajalle, jossa käsitellään oleellisimmat yrityksen brändin kulmakivet ja niiden hyödyntämistä liiketoiminnassa. Tärkeimmät johtopäätökset työstä on vahvan brändin merkitys yritykselle ja brändin rakentamiseen liittyvien kulmakivien määrittäminen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste