Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Pro Restaurants Tahko Oy:lle

Virtanen, Tero; Kotiranta, Antti; Virkkunen, Sinimeri (2024)

 
Avaa tiedosto
Kotiranta_Virkkunen_Virtanen.pdf (606.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Virtanen, Tero
Kotiranta, Antti
Virkkunen, Sinimeri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934024
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Pro Restaurants Tahko Oy:n digitaalista markkinointia ja luoda kattava markkinointisuunnitelma yrityksen tarpeisiin. Tavoitteena oli vahvistaa yrityksen asemaa Tahkon mat-kailukeskuksessa, lisätä asiakasuskollisuutta ja parantaa liiketoiminnan kannattavuutta. Opinnäytetyössä keski-tyttiin selvittämään, miten yritys voi hyödyntää digitaalista markkinointia tehokkaasti eri kanavissa ja strategi-oissa liiketoimintatavoitteidensa saavuttamiseksi.

Työssä hyödynnettiin laadullista tutkimusmenetelmää, ja aineistoa kerättiin puolistrukturoiduilla haastatteluilla yrityksen yrittäjäosakkailta. Haastattelut tarjosivat arvokasta tietoa yrityksen nykytilasta ja tarpeista. Teoreetti-nen viitekehys sisälsi ajankohtaista kirjallisuutta ja digimarkkinoinnin malleja, kuten MRACE®-mallin, joka ko-rostaa monikanavaisen markkinoinnin suunnittelua, mittaamista ja kehittämistä. SWOT-analyysi puolestaan toimi työkaluna yrityksen vahvuuksien, heikkouksien, mahdollisuuksien ja uhkien arvioinnissa.

Tulokset osoittivat, että suunnitelmallinen digitaalinen markkinointi tarjoaa merkittäviä etuja, kuten paremman resurssien kohdentamisen, tehokkaamman asiakashankinnan ja vahvemman brändin tunnettuuden. Suunni-telma antaa selkeät askelmerkit yrityksen markkinointitoimenpiteiden toteuttamiseen, mikä tukee liiketoiminnan kasvua ja kilpailukykyä erityisesti sesonkiluonteisessa ympäristössä. Erityisesti markkinointiautomaation hyö-dyntämiseen ja tiedonkulun tehostamiseen tulisi panostaa jatkossa.

Tulevaisuudessa suunnitelma toimii pohjana markkinoinnin jatkokehitykselle sekä uusien digitaalisten kanavien ja strategioiden kokeilulle. Tämä auttaa yritystä mukautumaan markkinoiden muutoksiin ja parantamaan asia-kaskokemusta entisestään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste