Terveydenhoitajien näkemyksiä neuvolachat-palvelun kehittämisessä huomioon otettavista asioista
Jarmunen, Marika; Peltoranta, Taru (2024)
Jarmunen, Marika
Peltoranta, Taru
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120933956
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120933956
Tiivistelmä
Sosiaali- ja terveydenhuollossa digitaaliset palvelut ovat yhä keskeisemmässä roolissa. Erityisesti avopalveluissa digitaaliset ratkaisut ovat vakiinnuttamassa asemaansa ja osoittautuneet mahdollisuudeksi parantaa palveluiden saatavuutta. Digitaalisten ratkaisujen käyttöönotto vaatii kuitenkin sekä riittävää resursointia että organisaation vahvaa sitoutumista.
Tämä kuvaileva laadullinen tutkimus keskittyi tarkastelemaan neuvolan terveydenhoitajien kokemuksia ja näkemyksiä yhtenäisen neuvolachat-palvelun kehittämisestä. Tutkimusaineisto kerättiin sähköisen kyselyn avulla ja analysoitiin käyttäen induktiivista sisällönanalyysiä.
Tutkimuksen tulokset julkaistaan tieteellisenä artikkelina kotimaisessa alan julkaisussa ja ne toimitetaan myös kohdeorganisaatiolle. Saatuja näkemyksiä voidaan käyttää terveydenhuollon digitaalisten asiointipalveluiden kehittämistyössä sekä perehdytyksen suunnittelussa.
Tämä kuvaileva laadullinen tutkimus keskittyi tarkastelemaan neuvolan terveydenhoitajien kokemuksia ja näkemyksiä yhtenäisen neuvolachat-palvelun kehittämisestä. Tutkimusaineisto kerättiin sähköisen kyselyn avulla ja analysoitiin käyttäen induktiivista sisällönanalyysiä.
Tutkimuksen tulokset julkaistaan tieteellisenä artikkelina kotimaisessa alan julkaisussa ja ne toimitetaan myös kohdeorganisaatiolle. Saatuja näkemyksiä voidaan käyttää terveydenhuollon digitaalisten asiointipalveluiden kehittämistyössä sekä perehdytyksen suunnittelussa.