Markkinointiviestintäsuunnitelma perintäpalvelulle
Halonen, Aleksi (2024)
Halonen, Aleksi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934047
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120934047
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma perintäalalla toimivalle toimeksianta-jalle. Toimeksiantaja toimii pääyhtiön alla, jolla on vuosien kokemus taloushallinnon alalta. Perin-täalalla toiminta on alkanut hiljattain, jonka vuoksi markkinointiviestintäsuunnitelmalle oli tarvetta.
Teoriaosuudessa käsiteltiin perintää, perintälakeja sekä hyvää perintätapaa. Opinnäytetyön tieto-perusta muodostettiin kirja- sekä verkkolähteiden avulla. Myös asiantuntijahaastatteluita hyödyn-netiin, joista saatiin opinnäytetyön kannalta tärkeää tietoa.
Opinnäytetyössä suunnittelun työkaluina käytettiin SOSTAC-mallia sekä SWOT-analyysia. Näi-den pohjalta rakentui yritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on suunniteltu kalenteri-vuodelle 2025. Opinnäytetyössä on avattu markkinoinnin nykytilannetta, josta saatiin kattavasti tietoa toimeksiantajan asiantuntijalta. Nykytilanteesta tunnistettiin kehityskohdat, joita ovat muun muassa jatkuvuus, roolitus ja suunnitelmallisuus.
Markkinointiviestinnän vuosikellossa on avattu tulevia toimenpiteitä, jotta lukijan on helpompaa ymmärtää konkreettisesti, mitä toimenpiteitä tehdään milloinkin. Vuosikello laadittiin vuoden ajal-le, jotta siitä ei tulisi liian yksityiskohtainen vaan toimenpiteet on määritelty yleisellä tasolla, jol-loin niitä voidaan käyttää tulevaisuudessa markkinointiviestinnän toteutuksen apuvälineenä.
Opinnäytetyön tuloksena valmistui suunnitelma, jolla saadaan aikaan jatkuvaa ja suunnitelmallis-ta markkinointiviestintää, eikä ainoastaan yksittäisiä tai satunnaisia julkaisuja.
Teoriaosuudessa käsiteltiin perintää, perintälakeja sekä hyvää perintätapaa. Opinnäytetyön tieto-perusta muodostettiin kirja- sekä verkkolähteiden avulla. Myös asiantuntijahaastatteluita hyödyn-netiin, joista saatiin opinnäytetyön kannalta tärkeää tietoa.
Opinnäytetyössä suunnittelun työkaluina käytettiin SOSTAC-mallia sekä SWOT-analyysia. Näi-den pohjalta rakentui yritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on suunniteltu kalenteri-vuodelle 2025. Opinnäytetyössä on avattu markkinoinnin nykytilannetta, josta saatiin kattavasti tietoa toimeksiantajan asiantuntijalta. Nykytilanteesta tunnistettiin kehityskohdat, joita ovat muun muassa jatkuvuus, roolitus ja suunnitelmallisuus.
Markkinointiviestinnän vuosikellossa on avattu tulevia toimenpiteitä, jotta lukijan on helpompaa ymmärtää konkreettisesti, mitä toimenpiteitä tehdään milloinkin. Vuosikello laadittiin vuoden ajal-le, jotta siitä ei tulisi liian yksityiskohtainen vaan toimenpiteet on määritelty yleisellä tasolla, jol-loin niitä voidaan käyttää tulevaisuudessa markkinointiviestinnän toteutuksen apuvälineenä.
Opinnäytetyön tuloksena valmistui suunnitelma, jolla saadaan aikaan jatkuvaa ja suunnitelmallis-ta markkinointiviestintää, eikä ainoastaan yksittäisiä tai satunnaisia julkaisuja.