Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Strateginen palvelukehitys strategiaprofiilin avulla

Riskilä, Jenni (2024)

 
Avaa tiedosto
Riskila_Jenni.pdf (1.322Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Riskilä, Jenni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120933904
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on uuden palvelustrategian kehittämistyö Yritys X:lle. Tarkoituksena on arvioida erilaisia palveluvaihtoehtoja, jotka olisivat mahdollisia, auttaa selvittämään oikean laista hinnoittelutasoa sekä hinnoitteluvaihtoehtoja sekä tunnistaa ja rajata uuden palvelu mallin kohderyhmät.

Opinnäytetyössä on hyödynnetty tekstien ja dokumenttien analysointia sekä Yritys X:ssä toimiville asiantuntijoille esitettyä kyselyä, jolla on saatu laajempaa näkemystä ja mielipiteitä palvelumallien ja tarpeiden osalta. Opinnäytetyön aineiston analysoinnissa on hyödynnetty erilaisia tulevaisuuden aihioiden pohdintoja sekä strategiatyökaluja, joilla on muodostettu pohjaa palvelustrategialle. Strategiatyökaluina työssä on käytetty esimerkiksi Sinisen meren strategiaprofiileja, sen jäsentelytyökaluja, SWOT-analyysejä ja Business Model Canvasta yhteenvetona.

Työn tuotoksena on syntynyt Yritys X:lle uusi palvelustrategia uudelle kohderyhmälle. Suosituksena on tälle kohderyhmälle tarjota palvelua kiinteähintaisella hinnoittelumallilla. Opin näytetyön myötä luodut uudet palvelustrategiavaihtoehdot hinnoitteluineen ovat ensimmäinen tulos ja näitä Yritys X:n on mahdollisuus muokata sekä jatkojalostaa ajan myötä muun muassa palautteiden, digitalisaatiomuutosten sekä toiminnallisuuksien puolesta.

Opinnäytetyön lopputulosta ja palvelustrategiaa on myös muiden organisaatioiden mahdollista hyödyntää joko sellaisenaan tietylle kohderyhmälle tai jatkojalostettuna esimerkiksi muiden strategiatyökalujen pohjalta. Yleistettävyyden kannalta työn eri osia on mahdollista muiden organisaatioiden hyödyntää myös yksittäisinä osina apuna omassa strategiatyössään. Erittäin kilpailluista palvelualoista on mahdollista löytää uusia markkinarakoja ja mahdollisuuksia hyvin johdetulla ja pitkäjänteisellä strategiatyöllä. Jatkotutkimusaiheena olisi mahdollisuus pohtia ja tutkia, miten palvelumalli toimisi esimerkiksi, jos Yritys X tuottaisi palvelua lainsäädännöllisesti erilaisena alan toimijana, kuten asiamiehenä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste